2905
Sök

Goddess - BMW M3 E46 Goes ESS Kompressor VT2-550

147 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Fredrik_M skrev:
Freja84 skrev:
Fredrik_M skrev:
Hur gör du när det är dags för besiktning? River ut kompressorn eller chansar?

ja de blir väl att ta bort den smile skulle jag nog säga de låter för mycket att de skulle missa den wink

En kompis till mig åker ESS trimmad Z4M, http://www.garaget.org/?car=123266 ,hon slank faktiskt genom SBP med kompressorn monterad. Lite märkligt med tanke på hur mycket den låter. Det säkraste är nog att plocka ur.

beror väl även på hur mycket d låter smile mitt avgas system hjälper kompressor ljudet en del kan tänka mig hon hade väldigt tur orkar inte chansa men har 1 år att fundera på det hehe...

649 Inlägg
15 april 2012
Freja84 skrev:
Fredrik_M skrev:

ja de blir väl att ta bort den smile skulle jag nog säga de låter för mycket att de skulle missa den wink

Säg att de e remslir wink

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!

Huh? (`´,)
518 Inlägg
15 april 2012
Haka av remmen och se om du kan dölja kompressorn med någon kåpa eller annat typ en skiva tillskuren kolfiber så den inte sticker ut så mycket.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

539 Inlägg
15 april 2012
Ska väl inte vara nåt problem att bes med kompressorn monterad. Ta av remmen och hävda att du bara använder kompressorn på banträffar. Vet folk det har funkat för.

147 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
42emil skrev:
Ska väl inte vara nåt problem att bes med kompressorn monterad. Ta av remmen och hävda att du bara använder kompressorn på banträffar. Vet folk det har funkat för.

smile jag löser de ska ni se ska inte vara några problem.

21 Inlägg
15 april 2012
Freja84 skrev:
Fredrik_M skrev:

Äsch då, skyll på fläktremmen...

147 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Så då var det dags att börja igen med mitt lilla projekt wink kört med kompressorn nån månad shit va kul det är smile Nu är det dags att börja  installera AEM (Metanol) sprutet har typ 4 dagar på mig att bli klar :0 så ikväll ska de börja rivas i bagageluckan....kommer med info och bilder i veckan.
Funderar även på ta bort catarna och sätta rakarör men känns som de kommer börja låta satan och ej bli g-kännd att köras på bana men de löser sig.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
21 maj 2012
Freja84 skrev:
Så då var det dags att börja igen med mitt lilla projekt wink kört med kompressorn nån månad shit va kul det är smile Nu är det dags att börja  installera AEM (Metanol) sprutet har typ 4 dagar på mig att bli klar :0 så ikväll ska de börja rivas i bagageluckan....kommer med info och bilder i veckan.
Funderar även på ta bort catarna och sätta rakarör men känns som de kommer börja låta satan och ej bli g-kännd att köras på bana men de löser sig.

Racekattar är godkända på bes. och bromsar väl inte nämnvärt mycket? Inte många kronor och du slipper att göra något inför bes.

Då kan du även med gott samvete sätta en skylt i stil med denna på bilen också. wink
http://farm8.static.flickr.com/7236/7233558990_86b2e2c38b.jpg

147 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
TCG skrev:
Freja84 skrev:

Racekattar är godkända på bes. och bromsar väl inte nämnvärt mycket? Inte många kronor och du slipper att göra något inför bes.

Då kan du även med gott samvete sätta en skylt i stil med denna på bilen också. wink
http://farm8.static.flickr.com/7236/723 … e2c38b.jpg

Hehe nja besiktningen är jag inte oroad över mer DB nivån när man kör bana men d ska jag fixa på nått sätt allt löser sig big_smile

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
21 maj 2012
Freja84 skrev:
TCG skrev:
Freja84 skrev:

Hehe nja besiktningen är jag inte oroad över mer DB nivån när man kör bana men d ska jag fixa på nått sätt allt löser sig big_smile

Jag gillar positiva människor. smile
Du är varmt välkommen att ge mig tips på hur du tänkt lösa bankörningen.
Bes. har jag löst iår också men db på bana är jag mer orolig för.

99 Inlägg
13 juni 2012
Ser ju riktigt bra ut, kommer följas smile

7 Inlägg
12 augusti 2012
Hur går det med bilen? Funkar allt som det ska? Är på väg att köpa ett 550 kit med!big_smile
Senast redigerat av henrik (12 augusti 2012)

147 Inlägg
12 augusti 2012
Trådstartare
henrik skrev:
Hur går det med bilen? Funkar allt som det ska? Är på väg att köpa ett 550 kit med!big_smile

Allt funkar fin fint, förutom kopplingen som la av men den är lite klen för så mkt hp smile så räkna med kopplingsras om du har original :p

23 Inlägg
18 augusti 2012
Jag kör med original koppling å 550 kitt å den har hållt fint!!!

147 Inlägg
18 augusti 2012
Trådstartare
BeemerH3nri skrev:
Jag kör med original koppling å 550 kitt å den har hållt fint!!!

Kör du bana el? Allt beror ju på hur man kör bilen ^^ men KÖR man  bilen antagligen inte kopplingen hålla wink

23 Inlägg
20 augusti 2012
Nej ingen bana än men ja e ju inte snäll mot bilen direkt när ja kör i vanliga fall. Har ju blivit än del rödljus race!!! Hornen växer varje gång man sätter sig i bilen!!

147 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
BeemerH3nri skrev:
Nej ingen bana än men ja e ju inte snäll mot bilen direkt när ja kör i vanliga fall. Har ju blivit än del rödljus race!!! Hornen växer varje gång man sätter sig i bilen!!

Haha ja så är det men lovar dig den kommer inte hålla om du utnyttjar bilens  alla hästar och vrid är ju bra man iaf är beredd att det kan hända :p smile

1 107 Inlägg
20 augusti 2012
Kopplingen är ju inte byggd för att klara det vrid som blir med kompressor-kitt, så förr eller senare går ju kopplingen sönder wink

147 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
anafylaxi skrev:
Kopplingen är ju inte byggd för att klara det vrid som blir med kompressor-kitt, så förr eller senare går ju kopplingen sönder wink

Japp så är det tyvärr smile

49 Inlägg
10 september 2012
TCG skrev:
Freja84 skrev:

Hello Hello smile
Kattarna bromsar en del effekt.. men förstärker mest ljudet, på de fleesta bilar i alla fall. De väldigt olika, men effekt tar de på alla bilar. Men vill bara påpeka , att race-kattar för bilar med över 3-400 hk, och definitivt med 500+ hk kostar mycket med stort M .. räkna race-katt för 10 tusen !  De ingen höjdare big_smile  Ingen som kräver detta dock förutom SBF , för tillfället.  I time attack är det ännu inte klart hur de blir 2013..     

Men passar på : Hur går de me bilen nu då? Koppling? Metanolet? Testat nått mer?

// Victor
Senast redigerat av NKM-Victor (10 september 2012)

Victor @ NKM Racing Team
Ambassadör @ timeattack.nu
NKM -> Facebook

Sök