sätt en regg skylt bak utan eumärke... skippa den fram om det inte är en kofångare som det sitter ett hål för reggskylt.. min åsikt iaf men utan eu märke iaf...ser ju ut som en svensson bil med
ok, jag vill inte verka som någon paragrafryttare, men jag var tvungen att fråga vägverket om det hela och fick följande svar:
Hej !
I 7§ Förordning (2001:650) om vägtrafikregister står det:
7 § En registreringsskylt skall placeras såväl framtill som baktill på en bil, framtill på en traktor, ett motorredskap och ett terrängmotorfordon samt baktill på en motorcykel, en moped klass I och ett släpfordon.
Det betyder alltså att du måste ha registreringsskylt både fram och bak på din bil.
Haha nejdå, men jag hoppades på att de, precis som i USA, hade avskaffat tvånget att ha regskylt i fram. I bak är det självklart att man ska ha en Man vet ju aldrig med alla nya EU-regler och dynga som väller in hela tiden
Utan är snyggast men om man nu måste ha, då passar det bäst ha en bak eftersom det är mest logiskt och ha en bak med tanke på alla S-märken som folk har bak på bilen.
Senast redigerat av Black Knight (29 augusti 2004)