3354
Sök

Kjolpaket på en sänkt audi 80?

18 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
Hej allesammans!

Har en audi 80 (sänkt med 40mm) och funderar nu att sätta kjolpaket runt om, är det någon som vet/har erfarenhet av om det går utan att behöva "akta" sig för gupp? Eller måste man höja den för att det ska gå att köra normalt med den?

/Dojjz

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
10 februari 2012
Dojjz skrev:
Hej allesammans!

Har en audi 80 (sänkt med 40mm) och funderar nu att sätta kjolpaket runt om, är det någon som vet/har erfarenhet av om det går utan att behöva "akta" sig för gupp? Eller måste man höja den för att det ska gå att köra normalt med den?

/Dojjz

Beror på hur mycket kjolpaketet "sänker" bilen i övrigt. Då dom brukar vara högre än vad original är så kan det mycket väl bli lite för lågt för att köra normalt över gupp osv. Hur låg är bilen just nu?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

18 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Just nu med den bodyn jag har på och bilens nuvarande sänkning har jag 19cm kvar till marken - som minst. Som mest har jag 25 cm (bak då). Hum... det har du rätt i, den nya bodyn kommer säkert att göra att det är ännu lägre...

Detta hade jag tänkte mig:

http://www.google.se/imgres?q=audi+80+k … &ty=42

1 150 Inlägg
21 februari 2012
Jag sänkte min något liknande. På vissa ställen var jag tvungen att snedda över farthinder. De beror väl lite på hur stora fälgar du ska ha med..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

18 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Ah, det var ju smart!
Jag tänkte ha 17 tum på sommaren, till vintern har jag bara 16. Det borde väl gå?

1 150 Inlägg
24 februari 2012
Ja de är inga större problem. Det var ytterst sällan jag fick snedda över nåt. Jag körde däremot väldigt sakta över gupp, men de va mest för de stöter och lever om lite med originaldämpare och kortare fjädrar..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

9 117 Inlägg
24 februari 2012
Sen är det ju så att ju rakare fronten är eller sticker ut framåt desto jobbigare blir det med farthinder. Men med det kjolpaketet och 40 mm sänkning kan jag inte tänka mig att det ska vara några större problem. Kör lugnt ner för hinder så går det bra.

Sök