2909
Sök

Felbalanserade Nya Framdäck Volvo 740?

olleinchrist
11 februari 2012
Tjena grabbar!

Fattar mig kort:

Fick punka på höger fram. Köpte 2 nya däck av lite större men OK dimension.

Fick dem balanserade på olika verkstäder.

Brorsan tycker det vibrerar (han tror vänster fram är felbalanserat) när man kommer upp i 65-70, men jag känner inget, inte ens vid 80-85.

Snackade med den som balanserade vänster, han är säker på att det blev rätt. Han vill kolla höger.

Är det värt att kolla upp? Kan det vara så att bultarna är lite lösa? Smorde inte in något innan, utan smällde bara på dem lite hastigt. Är det så att det kan vibrera lite i början, eller är det aldrig så?

Tack på förhand experter! smile

EDIT: Hur farligt är det att köra med dem om det vibrerar lite? Vad kan ta skada? Har kört ca 12-13 mil med den.
Senast redigerat av olleinchrist (11 februari 2012)

91 Inlägg
12 februari 2012
Kan vara så enkelt som att de inte sitter riktigt ordentligt.. hade samma fenomen med mina gamla vinterdäck innan jag byta till nya sulor. men nu när det blev snö och jag slängde på dem igen så finns det ingen obalans som man känner av.. så enkel lösning.. ta av däcken igen och slänge på den lite annorlunda och se hur det blir.

olleinchrist
17 februari 2012
Eksak skrev:
Kan vara så enkelt som att de inte sitter riktigt ordentligt.. hade samma fenomen med mina gamla vinterdäck innan jag byta till nya sulor. men nu när det blev snö och jag slängde på dem igen så finns det ingen obalans som man känner av.. så enkel lösning.. ta av däcken igen och slänge på den lite annorlunda och se hur det blir.

Tack för svaret! big_smile Var precis det jag gjorde, och vips! Funkar galant!

Sök