3275
Sök

Inför: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2012 ELMIA

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
5 april 2012
Jimmylainen skrev:
Piratstikin skrev:
Jimmylainen skrev:

Köra vart? Runt, runt & runt?

A6/Biltema/Coop är väll vart alla står, sen är det crusing kö på alla vägar inom 5 kilometer typ tongue

Dessa parkeringar är avstängda under påskhelgen.

http://www.jnytt.se/nyhet/46673/stora-p … paskhelgen

fast frågan är ju hur dom ska lyckas stänka tex A6? folk som är och handlar parkerar ju där och det hinner komma ett antal hundra bilar innan alla butiker där är stängda, så ska dom avvisa alla med bil därifrån då? vet att dom stängde Coop men A6 kommer dom nog inte kunna stänga helt, eller, dom kan om dom som för 2 år sedan enbart släppte ut bilar och inte in så tillslut vart det väll relativt tomt.

Men men flera tusentals bilar kommer befinna sig i Jönköping så man hittar alltid träff platser osv, går ju inte att stänga hela stan smile

254 Inlägg
5 april 2012
Bara att kroka på nått led av bilar : ) så fixar det sig

SuddenRacing Performance Club

420 Inlägg
5 april 2012
Piratstikin skrev:
Jimmylainen skrev:
Piratstikin skrev:

A6/Biltema/Coop är väll vart alla står, sen är det crusing kö på alla vägar inom 5 kilometer typ tongue

fast frågan är ju hur dom ska lyckas stänka tex A6? folk som är och handlar parkerar ju där och det hinner komma ett antal hundra bilar innan alla butiker där är stängda, så ska dom avvisa alla med bil därifrån då? vet att dom stängde Coop men A6 kommer dom nog inte kunna stänga helt, eller, dom kan om dom som för 2 år sedan enbart släppte ut bilar och inte in så tillslut vart det väll relativt tomt.

Men men flera tusentals bilar kommer befinna sig i Jönköping så man hittar alltid träff platser osv, går ju inte att stänga hela stan smile

Det är nog största tänkbara tror jag.

Sen är det klart, finns ju säkert någonstans att vara, får hoppas folk inte svinar så jäkla mycket bara för då kommer detta aldrig få fortsätta.

Hoppas på en vettig träff/cruising efteråt då jag tvekar på att race kommer ske.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
5 april 2012
Jimmylainen skrev:
Piratstikin skrev:
Jimmylainen skrev:

Det är nog största tänkbara tror jag.

Sen är det klart, finns ju säkert någonstans att vara, får hoppas folk inte svinar så jäkla mycket bara för då kommer detta aldrig få fortsätta.

Hoppas på en vettig träff/cruising efteråt då jag tvekar på att race kommer ske.

Kunde folk bete sig "normalt" speciellt ang nedskräpning & fylla så skulle det vara mycket bättre, men den diskussionen är tyvärr evig. Sen att folk bränner däck är ju oxå en stooor anledning till stängda perkeringar, men det personligen tycker jag är "självklart" på dessa typer av träffar. vissa tycker det ser förjäkligt ut med svarta spår, jag tycker ingenting.. man ska köra på den med bil, sen om den är svart/grön/röd/ 3 färgad skiter man väll i.

Men det blir nog kanon bra ändå. vädret talar ju inte direkt för 100% njutning men man får väll anpassa kläderna wink

18 Inlägg
5 april 2012
Snö blir de nog inte.. Däremot blir de vinterjacka pga kylan. Tråkigt när de varit runt 20+ åren innan ! Vi hoppas på de bästa, right?smile

420 Inlägg
5 april 2012
Dreams_ skrev:
Snö blir de nog inte.. Däremot blir de vinterjacka pga kylan. Tråkigt när de varit runt 20+ åren innan ! Vi hoppas på de bästa, right?smile

Ja förra året var det löjligt bra väder på dagen. Får klä sig efter väder! cool

iceman_21
5 april 2012
d låter lovande iaf! smile

10 Inlägg
5 april 2012
Hej har varit på Elmia en gång tidigare men det var några år sen nu. Har sett att gatbil (eller om det var nån annan) arrangerade nån sorts burnout  show förra året och ska även göra så i år utanför Elmia. Så till fråga var det bättre drag utanför Elmia eller på a6 i fjol?

61 Inlägg
5 april 2012
media markt har en rätt stor parkering samt ikea på torsvik

420 Inlägg
5 april 2012
_Magic_ skrev:
Hej har varit på Elmia en gång tidigare men det var några år sen nu. Har sett att gatbil (eller om det var nån annan) arrangerade nån sorts burnout  show förra året och ska även göra så i år utanför Elmia. Så till fråga var det bättre drag utanför Elmia eller på a6 i fjol?

Det som hände egentligen efter Elmia förra året var att alla stod på en parkering(kö in dit) sen var det inte jättemycket mer med det. Förutom att folk var dyngraka.

Jag skulle nog gå på burnouten om jag var du, satsas väl lite extra i år också om jag fattat rätt. Jag ska nog gå dit för första gången.

61 Inlägg
5 april 2012
Jimmylainen skrev:
_Magic_ skrev:

Det som hände egentligen efter Elmia förra året var att alla stod på en parkering(kö in dit) sen var det inte jättemycket mer med det. Förutom att folk var dyngraka.

Jag skulle nog gå på burnouten om jag var du, satsas väl lite extra i år också om jag fattat rätt. Jag ska nog gå dit för första gången.

se till att va på burnouten tidigt om du vill ha bra plats. jag kom 15 min efter de öppnat förra året såg inte ett piss tongue

295 Inlägg
6 april 2012
Vilka parkeringar är bra att ha samling på som dem inte stänger av? dra gärna iväg ett pm till mej om de för vi är ett gäng från uddevalla/Trollhättan som söker en hyfsat lugn parkering där vi kan ha en bra träff utan svineri smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!

953 Inlägg
6 april 2012
Vi körde en rätt trevlig träff igår och fyllde hela undre coop. n ju vara en ide att åka dit ikväll då de ska snöa i och med det är under tak.

254 Inlägg
6 april 2012
thimmy_v4 skrev:
Jimmylainen skrev:
_Magic_ skrev:

se till att va på burnouten tidigt om du vill ha bra plats. jag kom 15 min efter de öppnat förra året såg inte ett piss tongue

jag fick den bästa platsen wink högst upp på läktaren utan att behöva trängas förra året big_smile
Senast redigerat av SuddenRacing (6 april 2012)

SuddenRacing Performance Club

287 Inlägg
6 april 2012
Dreams_ skrev:

det är nog för att det varit i slutet på månaden tongue

953 Inlägg
6 april 2012
snö bli de ikväll men vi samlas på undre coop och imorgon ska de vara fint väder smile

63 Inlägg
6 april 2012
Vädret och allt snack om att det inte kommer finnas någonstanns att samlas på gör detta arrangemang rätt tråkigt verkar det som, förresten nån som vet om det kommer va flygande besiktningar som det var förra året? Precis vid infarten av A6, det var ju rätt kul att kolla på smile

42 Inlägg
6 april 2012
Det löser sig. Ingen snö ligger kvar och imorrn ska det bli soligt hela dagen så det torkar nog upp.
Det finns asfalt på fler ställen än A6 också.

88 Inlägg
6 april 2012
Ni Jönköpingbor, hur är vädret hos er nu?

2 014 Inlägg
6 april 2012
Just nu snöar det som fan i Habo cirka två mil utanför Jönköping i alla fall.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök