2572
Sök

Audi vs Däck

114 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Hej!

Som rubriken lyder, Audi med vissa däck som i detta fall Falken. Min fråga är, hur beter sig Audi A5 med Falken däck då jag har hört att V mönstrade däck inte är Audis bästa vän. Stämmer det? Har aldrig testat men tänkte beställa dels för att det är bra pris och samtidigt ett bra däck. Vad för prestanda vinst/förlust gör man och angående ljudnivå samma sak där? Däcken jag tänkte på länkar jag här under:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d … sowigan=So

BMW entusiast
579 Inlägg
13 februari 2012
Jag hade Goodyear Eagle F1 (V mönstrade) på min gamla audi. Ljudnivån var absolut inte däckens starka sida, dom lät hur mycket som helst och sprutade upp mycket grus m.m. i hjulhusen vilket var irriterande men våtegenskaperna var riktigt bra.
Nyfiken på varför v mönstrade däck inte skulle fungera bra med audi?

114 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
dfine skrev:
Jag hade Goodyear Eagle F1 (V mönstrade) på min gamla audi. Ljudnivån var absolut inte däckens starka sida, dom lät hur mycket som helst och sprutade upp mycket grus m.m. i hjulhusen vilket var irriterande men våtegenskaperna var riktigt bra.
Nyfiken på varför v mönstrade däck inte skulle fungera bra med audi?

Jag är även nyfiken på varför det verkar vara ett problem för många Audi ägare. Läste lite på olika hemsidor där dom flesta klagar på V mönstrade däck på Audi... Dock så var det gamla Audi bilar dvs 2004 och äldre typ. Frågan är varför och om det fortfarande är så, hade tänkt beställa Falken däcken men men... Någon annan som vet om det stämmer eller bara ren myt?

114 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Ingen som kan svara? smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
14 februari 2012
Typ av däck gentemot ett speciellt bilmärke - låter som ngt bara en riktig ovetande mytoman kan ha hittat på.

Däck är däck, bra som dåliga. Ett bra däck blir inte dåligt på en viss bil. Varför skulle dom..

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

KHRacing
14 februari 2012
LeafBox skrev:
Typ av däck gentemot ett speciellt bilmärke - låter som ngt bara en riktig ovetande mytoman kan ha hittat på.

Däck är däck, bra som dåliga. Ett bra däck blir inte dåligt på en viss bil. Varför skulle dom..

Har exakt samma tanke.

114 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
LeafBox skrev:

Har exakt samma tanke.

Även jag tänker så och tror så men det var ju inte bara en person som klaga utan att det var ett "känt" problem V mönster vs Audi.. Det gick inte ihop, enligt vissa. Jag ska dock beställa!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
15 februari 2012
onurxx skrev:
KHRacing skrev:
LeafBox skrev:

Har exakt samma tanke.

Även jag tänker så och tror så men det var ju inte bara en person som klaga utan att det var ett "känt" problem V mönster vs Audi.. Det gick inte ihop, enligt vissa. Jag ska dock beställa!

"vissa", är retarded

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

114 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
LeafBox skrev:
onurxx skrev:
KHRacing skrev:

Har exakt samma tanke.

"vissa", är retarded

Hahahah made my night big_smile

Sök