2728
Sök

Öppet luftfilter

bmxdalle
7 september 2006
Trådstartare
E det någon som vet vart jag kan köpa, och hur jag ska montera ett öppetluftfilter system?
Någon som vet några bra sidor eller som kan förklara hur jag ska göra.
Kolla gärna bilden på luftboxen

36 Inlägg
7 september 2006
bättre med insattsfilter i orginal boxen

med lem
1 147 Inlägg
7 september 2006
fast snyggare me ett öppet

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

bmxdalle
7 september 2006
Trådstartare
Men vad e effekskillnaden, inte mycke har jag läst men får man samma sköna ljud med öppet även fast man inte har turbo

med lem
1 147 Inlägg
7 september 2006
nae typ ingen märkbar effektskillnad.. det pyser ju inget genom filtret om du inte har turbo

bmxdalle
7 september 2006
Trådstartare
men det sitter ett klistermärke på luftboxen som det står K&N Filter charged equiped på men hur vet man om det värkligen e det

106 Inlägg
7 september 2006
bmxdalle skrev:
Men vad e effekskillnaden, inte mycke har jag läst men får man samma sköna ljud med öppet även fast man inte har turbo

hej.. vist får du att sug ljud men inte alls samma som med en turbo. och eftekten är stor jämfört med orginal. bilen svara mycket fortare på gas med de är bara om du har turbo. du får även att skönt pys ljud om du har tubro med bara ett öppet filter. men du ska inte ha nått filter med olja på för de sätter sig på lmm som på min.. ska åka till VAG och köpa en ny lmm imorgon och de är inte biligt

//hansson

bmxdalle
7 september 2006
Trådstartare
Det låter som om det blir ett öppetfilter trots den lilla effekt skilnaden.
Någon som vet var man kan köpa ett kitt?
Tack på förhand

106 Inlägg
7 september 2006
bmxdalle skrev:
Det låter som om det blir ett öppetfilter trots den lilla effekt skilnaden.
Någon som vet var man kan köpa ett kitt?
Tack på förhand

du kan få köpa mitt om du vill.. har bara kört me de i 3 månader. är ett bsr filter med avskärmaer och allt.

bmxdalle
7 september 2006
Trådstartare
man skulle ju inte ha ett filter som du hade

106 Inlägg
7 september 2006
bmxdalle skrev:
man skulle ju inte ha ett filter som du hade

nej man du kan få köpa de endå.. smile
nej köp ett K&N filter

bmxdalle
7 september 2006
Trådstartare
okej, tack för alla svar

med lem
1 147 Inlägg
7 september 2006
vad jag har hört ska man absolut spraya på filter olja, men i rätt mängd, alltså inte dränka filtret för då kan det sabba lmm.  det kan ju va fel, men så har jag fått lära mig. o mitt funkar än..

106 Inlägg
8 september 2006
dallelito skrev:
vad jag har hört ska man absolut spraya på filter olja, men i rätt mängd, alltså inte dränka filtret för då kan det sabba lmm.  det kan ju va fel, men så har jag fått lära mig. o mitt funkar än..

det finns filter utan olja. du vet dit orginalfilter har ju ingen olja på dig. men de är inge kul att köpa en ny lmm.. går ju på 3000 kr.. så varför inte köpa ett filter utan olja då.. typ K&N filter.

2 652 Inlägg
8 september 2006
jag skulle inte ta risken att köra på oljat filter när de finns andra utan  , typ KN mm

106 Inlägg
8 september 2006
precision skrev:
jag skulle inte ta risken att köra på oljat filter när de finns andra utan  , typ KN mm

fler en ja som tycker så..

med lem
1 147 Inlägg
8 september 2006
jaja kör med en Ooljad variant då da.
jag fortsätter såhär iaf:)

Sök