3462
Sök

Saab 93 -04, trasiga högtalare?

7 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
Hej,

Det är så att högtalaren på förarsidan sprakar och låter allmänt illa, på passagerarsiden är den död, antar att det inte är så enkelt att det bara är att byta högtalarna? Är det huvudenheten man ska sikta in sig på eller finns det nåt steg som kan vara boven? Tilläggas kan sägas att högtalarna på panelen samt bak i hatthyllan fungerar utan problem.

Tacksam för svar då jag är en riktigt idiot vad det gäller sånt här...

16 197 Inlägg
19 februari 2012
då kan  de nog bara får att dom är sönderspelade..  du får du skruva ner dörrsidan å plocka ur högtalarna för att kolla skicket på dom.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 271 Inlägg
19 februari 2012
Hultanxt skrev:
Hej,

Det är så att högtalaren på förarsidan sprakar och låter allmänt illa, på passagerarsiden är den död, antar att det inte är så enkelt att det bara är att byta högtalarna? Är det huvudenheten man ska sikta in sig på eller finns det nåt steg som kan vara boven? Tilläggas kan sägas att högtalarna på panelen samt bak i hatthyllan fungerar utan problem.

Tacksam för svar då jag är en riktigt idiot vad det gäller sånt här...

de sitter en förstärkare under förrar stolen på dom. kolla så att den inte har börjat rosta isf kan de vara den. lätt att de blir fukt där har bytt många såna när man jobba på saab

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 februari 2012
Vågar nästan lova att det är AMP1, förstärkaren under förarstolen. Brukar ge såna där problem när den blir fuktskadad.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

7 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Vågar nästan lova att det är AMP1, förstärkaren under förarstolen. Brukar ge såna där problem när den blir fuktskadad.

Efter lite spanande här på forumet så ser jag att du menar på att man inte behöver ta bort stolen för att komma åt AMP1... Hur gör du, med mina händer tyckte jag att det var bra trångt under stolen...

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 februari 2012
Har aldrig haft nåt problem att få lös AMP1 med stolen på plats. Bara att köra fram stolen och upp med den i bakkant så kommer man åt utan problem. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

7 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Har aldrig haft nåt problem att få lös AMP1 med stolen på plats. Bara att köra fram stolen och upp med den i bakkant så kommer man åt utan problem. smile

Då får jag tacka tillsvidare! Återkommer säkert med mer frågor...

Sök