3153
Sök

Angående: Karavan till elmia 2012 APRIL 7 de samling klockan 8 från Göteborg !

53 Inlägg
8 april 2012
Det gick bra med dom som krocka, den gröna saaben blev helt skrot och Nissanen skrapade upp hela vänster sida och höger fram på fronten, samt sabbade alla fälgar.

474 Inlägg
8 april 2012
Varje år så påminns jag om varför jag aldrig åker med i karavanen längre, likadant varje år känns det som. Olyckor, det går för fort, och alla tävlar med varandra känns det som tyvärr.

Tråkigt det som hände på 40:an innan Borås, såg att det stog massa folk mitt påvägen och att någon dansat in i räcket?

"Daily Driven"
295 Inlägg
8 april 2012
Varför måste alltid hända nåt för att få ner hastigheten eller köra lugnt ?

Din stylingbutik på nätet.
www.stanceit.se

84 Inlägg
8 april 2012
Hoppas det blur bättre till nästa år! Hoppas någon drar igång en stance karavan också, för då blir det lugn körning.

Gå in o kommentera mitt projekt med BMW E30 m50b25 :D
SPONSORER:
Badassparts.se

"Daily Driven"
295 Inlägg
8 april 2012
Fixabilen skrev:
Hoppas det blur bättre till nästa år! Hoppas någon drar igång en stance karavan också, för då blir det lugn körning.

Stämmer bra de för de flesta stance folk vill eller kan inte köra fort wink

www.stanceit.se

102 Inlägg
8 april 2012
Macys skrev:
Varje år så påminns jag om varför jag aldrig åker med i karavanen längre, likadant varje år känns det som. Olyckor, det går för fort, och alla tävlar med varandra känns det som tyvärr.

Tråkigt det som hände på 40:an innan Borås, såg att det stog massa folk mitt påvägen och att någon dansat in i räcket?

Kan inte mer än instämma.
Den som kör först måste ju ha lite känsla och förstå att det inte bara e att hålla hastigheten. Ut från en parkering tar mycket längre tid en vad man tror, om det e 20 bilar räkna 30 sekunder per bil. då har du 10 min hur långt hinner första bilen köra på 10 min? från Stigcenter så e han i kallebäcksbacken på ca 10 min. och det ska dom sista bilarna köra i kapp. vad händer då jo folk gasar och olyckor e en stor risk.

Tror inte ledarbilen tänkte på det.

188 Inlägg
8 april 2012
Jag förstår inte mig på dom som drog på som fan vid påfarten om vi skulle ha en karavan? , Karavanen började ju med att alla bara åkte fort som fan på påfarten, det var en 90 påfart tror jag, och där drog alla som faaaan, där tappa jag er redan då. besviken och tråkigt som fan. tråkigt med olyckan på 40.

"Daily Driven"
295 Inlägg
8 april 2012
Magnaflux skrev:
Macys skrev:

Den som kör först måste ju ha lite känsla och förstå att det inte bara e att hålla hastigheten. Ut från en parkering tar mycket längre tid en vad man tror, om det e 20 bilar räkna 30 sekunder per bil. då har du 10 min hur långt hinner första bilen köra på 10 min? från Stigcenter så e han i kallebäcksbacken på ca 10 min. och det ska dom sista bilarna köra i kapp. vad händer då jo folk gasar och olyckor e en stor risk.

som jag skrev innan där måste ju ledarbilen bromsa upp hela ledet så alla kommer ifatt. smile

www.stanceit.se

102 Inlägg
8 april 2012
mogg3 skrev:
Magnaflux skrev:
Macys skrev:

som jag skrev innan där måste ju ledarbilen bromsa upp hela ledet så alla kommer ifatt. smile

Tråkigt med olyckan, hoppas bara det va materiella skador och inte person skador.
Men e glad att jag valde att inte köra/åka med i karavanen i år heller. blir alltid samma sak.
Hoppas det tas lärdom från dom senaste åren om det ska köras nästa år med.
Till och med raggare i gammla pilsner häckar har bättre koll. suck hatar att erkänna det:P men men

116 Inlägg
8 april 2012
Killen i gröna saaben är min barndomskompis och kan skriva att ALLA personer inblandade i bilarna mår bra, föraren av gröna saaben har ont i handen bara. Saaben är skrot, och redan inlöst.

Dom har även "erkänt" att det kanske gick en aning för fort med tanke på väglaget, och att ni skulle hållt 110-120 som moonfury skrev är bullshit, PLUS att 110-120km/h på det väglaget som var påväg upp, med sommardäck är BRA mycket för fort.

Vi åkte tidigare, och höll mellan 60-90 beroende på underlaget, sommardäck, osv. inga problem alls. Hellre att komma upp 1 timme senare, än att skrota sin bil. Blev omkörd av en silvrig C70 som inte hade under 160 blås, dig hade jag gärna tat ett snack med...
Senast redigerat av Jollen940 (8 april 2012)

2 415 Inlägg
8 april 2012
Jollen940 skrev:
Killen i gröna saaben är min barndomskompis och kan skriva att ALLA personer inblandade i bilarna mår bra, föraren av gröna saaben har ont i handen bara. Saaben är skrot, och redan inlöst.

Dom har även "erkänt" att det kanske gick en aning för fort med tanke på väglaget, och att ni skulle hållt 110-120 som moonfury skrev är bullshit, PLUS att 110-120km/h på det väglaget som var påväg upp, med sommardäck är BRA mycket för fort.

Vi åkte tidigare, och höll mellan 60-90 beroende på underlaget, sommardäck, osv. inga problem alls. Hellre att komma upp 1 timme senare, än att skrota sin bil. Blev omkörd av en silvrig C70 som inte hade under 160 blås, dig hade jag gärna tat ett snack med...

tur jag montera på vinterdäck då. vi körde mellan 90-110-120 ca beroende på väglaget.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

:-)
367 Inlägg
8 april 2012
Samma visa varje år - alla möts upp och sen bara kör på så in i bomben.

Det har bara funkat en enda gång de senaste 5 åren. Peace

116 Inlägg
8 april 2012
-Michael skrev:

Å de va förra året right?

:-)
367 Inlägg
8 april 2012
Jollen940 skrev:
-Michael skrev:

Å de va förra året right?

Nej, det måste ha varit -07.

Ledarbilen körde med saftblandare och höll en lägre hastighet än vad skyltarna angav, precis som man bör göra i en karavan.
Alla följde med på minsta lilla pissepaus.

Det var tider det.

188 Inlägg
8 april 2012
Det kändes verkligen som det skulle bli en lugn o fin karavan med tanken på det som skrev första sidorna "lugn körning " osv osv, skitsamma ingen ide o älta, nästa år startar jag en fin och lugn karavan, eller om vi kanske kan ta en ny karavan i år o "crusa" eftersom den här blev misslyckad? upp till vallåkra kanske? eller ännu tidigare?

UNDERGROUND
649 Inlägg
8 april 2012
Trådstartare
dock så höll JAG i allfal 110 Km/H på 110 väg . och höll 70-80 på 100 vägarna från borås hela vägen till jönköping . ingen i den karavanen som körde av vägen va jag vet smile såg några som låg i diket innan vi komm som hade åk tidigare . så sluta med att blanda ihop oss smile föresten åkte du Jollen940 med i vår karavan?
Senast redigerat av Moonfury (8 april 2012)

102 Inlägg
8 april 2012
Rapide skrev:
Det kändes verkligen som det skulle bli en lugn o fin karavan med tanken på det som skrev första sidorna "lugn körning " osv osv, skitsamma ingen ide o älta, nästa år startar jag en fin och lugn karavan, eller om vi kanske kan ta en ny karavan i år o "crusa" eftersom den här blev misslyckad? upp till vallåkra kanske? eller ännu tidigare?

Ner till vallåkra:P

53 Inlägg
8 april 2012
jag låg bakom den gröna saaben när detta hände och jag kan ju säga att vi låg i ca 100 km/h tills vi då såg och märkte att det blev jävligt halt och då kom vi ner till ca 80 km/h när smällen hände.. Grejen var den att han låg i vattenstänket från bilen framför så jag vet inte hur mkt det påverkar men det påverkade sikten iaf.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
8 april 2012
Tur att ingen kom till skada iallafall, Är väl det som räknas i slutändan endå.

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Krom-fascisten
439 Inlägg
9 april 2012
Var vid Bilia i borås strax innan 10, hörde med en nisse där att karavanen redan åkt förbi.
Vafan, det skall ta minst en timma om man kör med vett!
Först besviken på att jag inte fick hänga på, men vid närmare eftertanke nog inte överlevt er idiotfart med min amazon på sommardäck.
Med tanke på den vinterväglag som rådde så var det idioti att köra över 100knyck på vissa sträckor.
Tycker att du med saaben förtjänar det öde som inträffade, hoppas du lär dig, och att ni andra som faktiskt klarade er upp till elmia blir avskräckta att köra som mongon. För det som hände era karavankamrater kan hända er också.

Som sagt, jävligt besviken på en totalt urusel karavan som borde ha förbjudits. Ringer å tipsar snuten inför nästa års karavan.

Är gärna på en karavan, men då får det någon med veteraner hålla i det för att försäkra sig att det verkligen sker i RÄTT takt!
Senast redigerat av mr_yeahman (9 april 2012)

Sök