Följande har hänt ikväll, samt har det skickats i ett mail till Statoil.
Hej. 2012-02-20 vid 20-tiden gick halvljuslampan sönder på min BMW E46 330i regnr xxx111. Lampan köpte jag på Statoil på Magistratsvägen i Lund för några veckor sedan. Jag tog då för givet att jag skulle kunna byta den på garantin, men där hade jag FEL! Då jag var närmast Statoil på Lund Södra körde jag in där och frågade mannen som stod i kassan. Han var då tillmötesgående och sa att jag självklart skulle få bytt lampan (jag hade kvitto som jag visade upp tillsammans med lampan med brusten glödtråd), dock skulle jag köra dit jag köpt lampan för att få hjälp.
När jag kom till Magistratsvägen gav den blonda tjejen (såg inte hennes namnbricka) i kassan mig minst sagt värdelös service. Hon var tvungen att ifrågasätta ifall lampan verkligen var sönder innan hon började ringa sin kollega som hade sålt lampan till mig (Sonny), och han kom in. Tjejen frågade mig ifall jag var säker på att det inte var en säkring som gått, men då bad jag henne att kolla på lampan för att se att tråden hade gått av. Då ringde hon ett samtal och efter ett tag fick jag reda på att eftersom att jag inte hade kartongen med mig så kunde hon inte göra något. Jag frågade då om jag skulle köra hem och hämta kartongen, men då fick jag till svar att jag inte skulle få en ny lampa ändå. Hon trodde att jag försökte blåsa Statoil på en lampa på 95kr. Jag sa att jag har Statoil guldkort och tankade förra året för över 16000 SEK och undrade ifall 95kr verkligen var värt att få en oerhört missnöjd kund för.
Kvittot och lampan åkte i första bästa papperskorg tillsammans med all lust till att någonsin mer köpa något av Statoil samt att någonsin rekommendera Statoil till NÅGON. Tjejen som "hjälpte" mig i kassan var i åldern 25-30 och såg väldigt ointresserad ut.
Tänk att en halvljuslampa för 95kr ska orsaka en så pass MISSNÖJD kund. Synd då jag alltid trott att Statoil skulle ställa upp i liknande fall.
Jag skulle önska att detta mail vidarebefodras till Lena som enligt tjejen i kassan ska vara chef på stationen.
Trodde aldrig att de skulle uppträda på det viset mot en trogen kund. Att tillägga är att säkert 14000kr av de 16000 kronorna har tankats på den macken.
Tycker ni att jag överreagerar? Är lagom kokt på dem...