2412
Sök

Dimljus tända samtidigt som halvljus?

1 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
På alla saabar jag haft så har jag kunnat ha dimljusen tända samtidigt som halv ljusen men inte på min 93a som jag har nu.
Kan endast ha dom tända samtidigt som helljusen och positionsljusen.
Någon som vet hur man skall koppla om det eller någon annan lösningen?smile

5 198 Inlägg
21 februari 2012
wanker skrev:
På alla saabar jag haft så har jag kunnat ha dimljusen tända samtidigt som halv ljusen men inte på min 93a som jag har nu.

( OT ) Det finns ju en aledning till varför det inte går ( 2 anledningar)

1 335 Inlägg
21 februari 2012
Så äre på nyare audis också.. Har en annan fundering, kan nog likagärna ta den här. På nyare bilar som jag märkt går ena dimljuset på under tiden denne blinkar, sen efter blinkningen slocknar dimljuset också. Tycker de ser väldigt fult ut å tänk om en polis skulle skymta de lite snabbt och inte vet om denna funktion så tänker han "Men hoppsan.. en som kör med dimljus mitt på ljusa dagen tillsammans med halvljus, inte nog med det.. ena lyktan är sönder också" sen åker han som kör på böter tongue

Edit: Hittar du inget på google på hur andra gjort omkopplingen? Jag tror inte de ska vara så svårt egentligen.
Senast redigerat av F-Tar (21 februari 2012)

B5 #001

Evildan
21 februari 2012
wanker skrev:

lösningen är att du framför bilen med tillåten belysningskombination.
det är inte meningen att du ska kunna ha dimljus och halvljus på samtidigt, för det är inte tillåtet.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
21 februari 2012
wanker skrev:

Det ska vara så.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sök