sv3nss0n skrev:
kimme_94 skrev:
Nummela skrev:
Personligen föredrar jag e34or, väldigt bekväma att köra och väldigt "lekfulla".
Dock skulle jag hellre ta en m50b25 eller en m30b35 istället för en "lat" m20
Kolla gärna in mina 2 e34or!
MVH
Robin
såg väldigt fina ut
men de känns som att 5serien är så stora och tunga.. mer glida, dom väger ju ca300 kg mer än 3serien?
men dom är feta! vill bara kunna åka bekvämt, sladda, och ha en bil som det händer något när man trycker ner pedalen.
man upplever inte 5 serien som särskilt tunga enligt mig, men nu är jag van vid denna storleks klassen också! jag personligen föredrar 5 serien
fast jag tror att du kan få bättre väghållning i en E36 helt klart om du nu är inriktad på sådant.
De är inte egentligen så stora och tunga, tycker iaf jag.
Bättre komfort, inte lika "slutkörda" som MÅNGA e36or är.
Väghållningen så tycker jag är bättre i en e34a. dvs om man har satsat ordentligt på väghållningen.
Såklart: e36an är en mera av en "bus/ungdomsbil" och de är roliga att leka med, men skall man ha en bil som det går bra att leka med och ändå behålla komforten så skulle jag säga e34a!
Sen ang. V8 i e34.
518 rak 4a
520 fram till 1991 så användes det m20b20 ("lilla 2,0an" på 130hk)
1991-1996 så användes m50b20 (1992 kom vanos om jag inte är helt ute och cyklar.)
525 fram till 1991 så användes det m20b25 ("lilla 2,5an" på 170hk)
1991-1996 så användes m50b25 (vanos 1992)
530 1988-1989 användes en rak 6a på 185(?) hk (m30b30)
1993 lanserades den "lilla v8an"
535 1988-1996 användes samma, relativt slitstarka maskin på 211hk (m30b35)
540 lanserades på samma gång som 530 v8, dvs. 1993.
sen såklart flaggskeppet M5
1989-1992 S38b36 på 316hk
1992-1995 S38b38 på 340hk
Nu borde detta stämma ganska bra.. men det kan hända jag har fel..