3235
Sök

Sveriges enda bilprogram!

57 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Man behöver ju inte spela inkompetent inom området för att lära ut till tittarna. Det blir inget vidare bilprogram, då är det ju trevligare att lyssna på någon som vet vad han pratar om

Om man inte kollar tank mätaren innan man ringer bärgare tror jag inte att man bara spelar inkompetent.

Men iallafall så verkar inte de här programmet ha gjort någon större succé.

Du verkar ha snöat in dig på tankmätaren, man vet ju inte omständigheterna, men nu tror ja också att det va med manus eftersom han åkte rollsen hem... Kan berott på de

Och det kommer ju visas 10 program till så då e dom uppe i 40 sända program med de tidigare säsongerna, så något måste det ju ge

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
23 februari 2012
Om de inte försökte efterlikna motsvarigheten i England så jäkligt och istället gjorde sin egna grej så kanske det kunde vara något.
Istället får vi torr humor, ointressanta byggprojekt, gubbsjuka och helt enkelt ett värdelöst program.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
23 februari 2012
Ingaro skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Man behöver ju inte spela inkompetent inom området för att lära ut till tittarna. Det blir inget vidare bilprogram, då är det ju trevligare att lyssna på någon som vet vad han pratar om

Om man inte kollar tank mätaren innan man ringer bärgare tror jag inte att man bara spelar inkompetent.

Men iallafall så verkar inte de här programmet ha gjort någon större succé.

Du verkar ha snöat in dig på tankmätaren, man vet ju inte omständigheterna, men nu tror ja också att det va med manus eftersom han åkte rollsen hem... Kan berott på de

Och det kommer ju visas 10 program till så då e dom uppe i 40 sända program med de tidigare säsongerna, så något måste det ju ge

Nae snöat in på tankmätaren har jag inte gjort. De är bara ett exempel för att försöka beskriva HUR inkompetent han verkar eller är i rutan.
Då kan man ju undra varför den som har skrivit manus vill få det att se ut som att han har samma bilkunskap som min 5åriga lillebror?
Och om han nu är bil kunnig "igentligen", hur kan han då gå med på att den bilden framställs av honom? Är han SÅ pass kamerakåt?
Senast redigerat av marwin_of_sweden (23 februari 2012)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

2 600 Inlägg
23 februari 2012
saknar rediga svenska bilprogram som provkör vanliga svensson bilar och inte bara dyra sport  bilar visst kul och kolla på sånt med men lite annan vill man ju se med=) har kollat nån gång granturismo ursäkta stavningen felet:P  men tyckte det inte var nått speciellt bra. ända som man kan kolla på fast dock inte så mycket svensson bilar men top gear slår det mesta inte svenskt dock men ändå.

gör som jag kör gubba racer=)

57 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Tycker att det utan Tom skulle bli riktigt sömnpiller gubbdagis... han gör det ju till lite annat i alla fall

8 Inlägg
23 februari 2012
marwin_of_sweden skrev:
Ingaro skrev:
''huvud'' programledaren är ju hamnkapten på Kungliga motorbåts klubben och kör, äger och tävlar med en båt som har en sjuhel--tes V8 och sommarbruxar en Morgan aero supersport... en bil som finns i 2 ex i sverige och 100 i världen. Lite kul att han i tv rutan framställs på annat sätt

Hur ska de bli bättre kan man undra sig? själv håller jag med att det är lite gubbdagis men tycker att de låter som de ska bli lite mer action och fart i nya säsongen.

Vet inte namnet på honom, men jag syftar på han med de gula brillorna och bäbis-bajs färgad skinnjacka.
Om han tävlar med V8 båtar så har han väl för mycket pengar, undra om han lämnar den på felsökning hos en mekaniker när det inte är soppa i tanken på den också?

Men jag har BMW snurra i min Morgan! så något rätt gör man.. Ha det // mvh Bajs färgade skinnjackan... haha

plankan
23 februari 2012
UhrJr skrev:
Om de inte försökte efterlikna motsvarigheten i England så jäkligt och istället gjorde sin egna grej så kanske det kunde vara något.
Istället får vi torr humor, ointressanta byggprojekt, gubbsjuka och helt enkelt ett värdelöst program.

+1 på det inlägget........

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 februari 2012
Bertling skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Ingaro skrev:
''huvud'' programledaren är ju hamnkapten på Kungliga motorbåts klubben och kör, äger och tävlar med en båt som har en sjuhel--tes V8 och sommarbruxar en Morgan aero supersport... en bil som finns i 2 ex i sverige och 100 i världen. Lite kul att han i tv rutan framställs på annat sätt

Hur ska de bli bättre kan man undra sig? själv håller jag med att det är lite gubbdagis men tycker att de låter som de ska bli lite mer action och fart i nya säsongen.

Vet inte namnet på honom, men jag syftar på han med de gula brillorna och bäbis-bajs färgad skinnjacka.
Om han tävlar med V8 båtar så har han väl för mycket pengar, undra om han lämnar den på felsökning hos en mekaniker när det inte är soppa i tanken på den också?

Men jag har BMW snurra i min Morgan! så något rätt gör man.. Ha det // mvh Bajs färgade skinnjackan... haha

Hahaha, sjukt roligt att du kommenterar det.

Antar att du inte får avslöja något om hur det egenligen ligger till med "soppatorsken"  ?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
23 februari 2012
Bertling skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Ingaro skrev:

Det bevisar inte speciellt mycket. Alla med en Morgan och 100k på fickan kan få en Bmw motor i den. Nu när du är här så kan du väl förklara hur det igentligen ligger till??

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
24 februari 2012
Återuppliva Trafikmagasinet istället! big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

8 Inlägg
24 februari 2012
te_wik skrev:
Bertling skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Antar att du inte får avslöja något om hur det egenligen ligger till med "soppatorsken"  ?

Såklart! Meningen var att Gunnar skulle med, men han hade kickat av sitt underben på sin cross, så han fick sitta kvar i studion... men det är ju rätt trist, och mycket roligare om jag kör 911, nu var det så att när vi köpte 911 så sa säljaren i USA att Turbon var körd, och vi visste det, och vi ville inte köra med den.. tanke på att vi hade en bärgare i Göteborg så skulle vi såklart göra ngt kul med den, så då var det detta med att den inte startar idén kom fram(manus JA, inte soppatorsk), allt detta för att jag skulle köra rollsen hem där vi planerat en resa ni kommer få se i Granturismo i vår, där jag åker fast för polisen och hälsar på hos Rodins i Trollhättan... så mao för att få hem Rollsen vart det lite SVT drama över det hela.. tro inte på allt ni ser på TV..

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 februari 2012
Bertling skrev:
te_wik skrev:
Bertling skrev:

Mvh Tommy

Såklart! Meningen var att Gunnar skulle med, men han hade kickat av sitt underben på sin cross, så han fick sitta kvar i studion... men det är ju rätt trist, och mycket roligare om jag kör 911, nu var det så att när vi köpte 911 så sa säljaren i USA att Turbon var körd, och vi visste det, och vi ville inte köra med den.. tanke på att vi hade en bärgare i Göteborg så skulle vi såklart göra ngt kul med den, så då var det detta med att den inte startar idén kom fram(manus JA, inte soppatorsk), allt detta för att jag skulle köra rollsen hem där vi planerat en resa ni kommer få se i Granturismo i vår, där jag åker fast för polisen och hälsar på hos Rodins i Trollhättan... så mao för att få hem Rollsen vart det lite SVT drama över det hela.. tro inte på allt ni ser på TV..

Okay, som jag misstänkte alltså! Tack för det!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

782 Inlägg
24 februari 2012
bertling va inte du med i något inredningsprogram ?? du kom i nån gammal jänk med sommarsulor på vintern..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

490 Inlägg
24 februari 2012
Tacka vet jag svenska monster garage när det gick!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

57 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Hahaha grymt tom!!

57 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Bertling skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Det bevisar inte speciellt mycket. Alla med en Morgan och 100k på fickan kan få en Bmw motor i den. Nu när du är här så kan du väl förklara hur det igentligen ligger till??

Jag tror närmare bestämt att morgan levereras med BMW motor... men det e ju inte så lätt att veta för vissa att veta.... Kolla på Gran Turismo så håller man sig uppdaterad som jag! Haha
Senast redigerat av Ingaro (24 februari 2012)

Forummoderator
26 339 Inlägg
24 februari 2012
FordRSC skrev:
Återuppliva Trafikmagasinet istället! big_smile

Det var tider det.
Glenning var en riktigt skön programledare.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
24 februari 2012
Ingaro skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Bertling skrev:

Jag tror närmare bestämt att morgan levereras med BMW motor... men det e ju inte så lätt att veta för vissa att veta.... Kolla på Gran Turismo så håller man sig uppdaterad som jag! Haha

Ja varje dag lär man sig något nytt! Men efter som det till o med sitter Bmw motor i bilen från fabrik så bevisar det ju absolut ingenting när Bertling säger att han har en sån??
Jag tyckte att han ville få det att låta som att han skulle ha stoppat i motorn själv.
"kolla på Grand turismo så håller man sig uppdaterad som jag"
Eller så kan man skaffa riktiga livserfarenheter istället för att titts på ett halvtaskigt program.
Senast redigerat av marwin_of_sweden (24 februari 2012)

8 Inlägg
24 februari 2012
bushmyra skrev:
bertling va inte du med i något inredningsprogram ?? du kom i nån gammal jänk med sommarsulor på vintern..

Japp min cheva Montecarlo råttsoffa, mattsvart med 20 tummare..

8 Inlägg
24 februari 2012
marwin_of_sweden skrev:
Ingaro skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Ja varje dag lär man sig något nytt! Men efter som det till o med sitter Bmw motor i bilen från fabrik så bevisar det ju absolut ingenting när Bertling säger att han har en sån??
Jag tyckte att han ville få det att låta som att han skulle ha stoppat i motorn själv.
"kolla på Grand turismo så håller man sig uppdaterad som jag"
Eller så kan man skaffa riktiga livserfarenheter istället för att titts på ett halvtaskigt program.

Så sant! men skit samma, min Morgan Aero Super sport  2011 kommer med en BMW 4,8 l motor från fabrik, 1180 kg 367 hk..

Sök