Tänkte kolla om någon ha nån ide varför det är så dåligt laddtryck i min Aero. Den ladda 0.6 som max, och strax över halva gula på orginal laddmätarn. Jag va in o tog fel koder men de fanns inga. Så va e de då som kan ta ner laddtrycket?
jaha men testa o ta startgas när motorn är igång läcker de inte kan vi utesluta det. men säger att de är en sjukdom att ventilen gå sönder så kan felet mycket väl vara det
Nu ha ja testat startgas o de verka inte som något läckage. Men ja testa o tanka i 98 oktan o den ladda inge mer men den steg lite på orginal mätaren. men den vill inte lägga sej vid det röda området. Fler tips??
Lite sent inlägg, kanske har fixat det men kan skriva ändå.
Kolla om laddtrycksregulatorn funkar. Kan du komma med att koppla ur den och testa köra och se om det är någon skillnad. Är det samma som innan så är den nog kass. Har för mig att om man kopplar ur den så ska den gå ner på orginal ladd Ca 0.45 ( inte helt säker)
Kan även testa att koppla ur vaccum slangen till wg då ska den gå upp till slutetpå det röda. Ca 2 bar. Gör den det så är det troligtvis wg