precision skrev:
Fenne skrev:
jo men problemet är ju att vid besiktning så brukar dom provköra bilen en liten bit utanför verkstaden... och dom brukar ju nästan dra bilen upp till varvstoppet...
![smile](img/smilies/smile.png)
det har jag aldrig vart med om .- hade dom gjort de på min bil hade de vart sista gången .
här i stan så kör dom helt normalt på provsträckan . kanske 3000varv typ
När jag besiktigade sisst så drog besikningskillen på upp till ca 5000 varv i 2an med ett leende på läpparna
Han berömde svetsarna på mitt hemmabyggda avgassystem och sa att det var en väldigt fin bil och att han gillade Audi, han skrev inte iheller upp att det ena bromsljuset var kass (lampan gick när jag startade för att köra in i hallen, höjden av otur) med motiveringen att en fin bil ska ha ett blankt papper
![smile](img/smilies/smile.png)
Sen flabbade vi i en 10 minuter om vad för modifieringar som skulle godkännas eller inte, störtskön kille, tydligen platschef, så det är nog så att man ska ha tur med besiktnigs mannen.
Angående dumpen så kan man bara säga så att om bilen är typgodkänd så får du inte modifiera något alls, inte så mycket som ett luftfilter, men som regel godkänner dom det iallafall!
Och så vill jag hålla med Moffegrev, det är inte besiktningsmännens fel att det inte finns vatten i spolaren, det är bara dumt att inte fylla på det innan man kör dit, borde vara en självklarhet, om dom är stressade och kanske efter i tidschemat så är det förståligt. Men om tex ljusinställningen är något fel tycker jag gott att dom kan låta folk justera det medans dom kollar resten!