2408
Sök

Display med färgval

7 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Måste fixa ljudet... Nu sitter en gammal kassettspelare i (!!!) . Har just nu inte råd med nåt riktigt kraftpaket o har heller inte högtalare som funkar till det så söker istället en hyfsad cd/mp3 tillsvidare. Vill dock ha en med möjlighet att ändra färg på display och knappar så det matchar det övriga, alternativt någon snygg med rött.i pridklassen ca 2000 kr. Tips?? Har hittat många med röda knappar ELLER display, inte både och o har nu helt snöat in på att jag SKA ga en haha...cool

564 Inlägg
24 februari 2012
Förstår inte riktigt hur du menar, men en begagnad Alpine 117 ska du kunna få för dina pengar. Har själv en och där kan du ändra färg på knapparna mellan blå/röd/grön/orange. Dock är det två sektioner knapparna lyser på så du kan få antingen helrött eller helblått eller blått/rött + en av de andra färgerna. Finns även dimmer och mycket lull-lull på den spelaren

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

195 Inlägg
24 februari 2012
Jag tycker du borde satsa på en Pioneer. De har vissa modeller med olika färgval.
Sen första gången jag körde med en Pioneerstereo så har jag aldrig velat ha någon annan. Otroligt bra grejer!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 februari 2012
Kenwoods enheter kan man välja färg både på knappar och display, å dom är nog oslagbara i prisklass upp till ca 3000kr när det gäller funktioner! Med din budget så skulle en KDC-6051 funka finfint.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

6 851 Inlägg
24 februari 2012
ChriZtoffer skrev:
Kenwoods enheter kan man välja färg både på knappar och display, å dom är nog oslagbara i prisklass upp till ca 3000kr när det gäller funktioner! Med din budget så skulle en KDC-6051 funka finfint.

Kan inte mer en att hallå med om detta,så klart.         Det kan oxå vara så att jag ev kommer sälja min BT60 snart. Inte ett år gamal enns och med tanke på att det är eller ska vara 2års garanti på alla deras saker så är det ju bra. ;-)

742 Inlägg
24 februari 2012
JVC hade en DVD spelare för några år sedan med över 4096färger på displayen, tror den listade strax över 3500;- då! Borde säkert ha något liknande idag för betydligt mindre pengar!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

3 187 Inlägg
25 februari 2012
ChriZtoffer skrev:

även jag lägger min röst på den kenwood stereon!

108 Inlägg
25 februari 2012
Jag lägger min röst på denna: http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 8469.6149/  , 30 olika färger, 3 par lågnivåutgångar,usb,aux och bra drag i den smile

3 187 Inlägg
25 februari 2012
martinking skrev:
Jag lägger min röst på denna: http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 8469.6149/  , 30 olika färger, 3 par lågnivåutgångar,usb,aux och bra drag i den smile

dock har den ingenting att hämta i ljudväg och i inställningsmöjligheter mot t.ex. kenwood kdc6051 maskinen..
sen är lågnivå utgångarna endast på 2,5V.

108 Inlägg
25 februari 2012
Jaha men mina 6,9 or spela bättre på sterion än på slutsteg. De finns enormt mycket inställningar, även låg och högpassfilter. Men men

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 februari 2012
ChriZtoffer skrev:

Är inte Kenwoods aparater så "elaka" att de tom. har STEGLÖS inställning på färgen?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Mästarsexamen i slägghantering
181 Inlägg
25 februari 2012
Säger också Kenwood då de är faktiskt helt härliga att ställa in färg på, och de nyare har steglös, ja smile Dock har inte min KDC-5047u, men det är förra årets modeller om jag inte minns fel wink Dessutom brukar de ha färgblandning till musiken(valbart) om man vill få epilepsi!
Senast redigerat av Emppu_R (25 februari 2012)

Bilar utan turbo suger..

108 Inlägg
25 februari 2012
Lånar denna tråden lite, vad spelar det för roll om det är 2,5 eller 4 volt på lågnivå utgångarna? Försämrar det effekten på slutsteget? Eller vad är det dåliga med 2,5 v?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 februari 2012
martinking skrev:
Lånar denna tråden lite, vad spelar det för roll om det är 2,5 eller 4 volt på lågnivå utgångarna? Försämrar det effekten på slutsteget? Eller vad är det dåliga med 2,5 v?

Fel tråd för detta ja...och det har dessutom tagits upp ngr ggr i Våga fråga-tråden.
Men enkelt förklarat:
Ju högre spänning man har på lågnivån ju mindre risk är det för att kabeln tar upp störningar längs vägen. Iaf så funkar det bra i teorin. För det finns maskiner med 4V som LÅTER sämre än med 2V.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

7 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Tack för tipsen! Ska absolut kika på kenwood, ser ut att vara ett bra alternativ tills det finns tid o pengar att uppgradera. -trodde inte mina ögon när jag provkörde bilen o såg att de satt i en gammal kasett roll

Sök