3619
Sök

Vibrationer inbromsning Honda accord 2.2 -90

1 253 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Jo har problem med bromsarna på bilen. Började efter jag bytte hjullager fram båda sidor plus skivorna men trots detta vibrerats det satan när man bromsar sad bytte dock inte beläggen då de hade mycket slit yta kvar så bytte dom inte... Gjorde dock rent ordentligt o smörjde glidbultarna så allt löpte fint men ändå har jag dessa vibrationer dock inga när man inte bromsar hmm hade tänkt beställa nya belägg men svårt att se att de skulle framkalla dessa vibrationer...

Lev livet nu innan det är för sent

96 Inlägg
26 februari 2012
har du köpt biltemas bromsskivor och gjort en kraftig inbromsning så kan du räkna med att dom är vinda redan. Dessa skivor håller inte måttet, tyvärr.

1 253 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Har alltid kört med dom i mina andra bilar utan problem så.. Och vibrationerna var direkt när man snudda bromsen :S

96 Inlägg
26 februari 2012
kolla hjul muttrarna så att dom sitter fast skruvade :S

486 Inlägg
26 februari 2012
Jag har samma problem med min, skivorna är ca 2 månader gamla. Allting i framvagnen är nytt, men ändå skakar de i hela bilen när man bromsar, misstänker billiga skivor jag med sad

plankan
26 februari 2012
opeldrifter skrev:
Gjorde dock rent ordentligt

Så du gjorde rent navet med smärgelduk/sandpapper -
inte enbart med stålborste som många tyvärr gör................ ?

96 Inlägg
26 februari 2012
plankan skrev:
opeldrifter skrev:

Spelar väl inte så stor roll igentligen om navet för stunden då det vibbar när han bromsar. Skulle det ha något med navet att göra så skulle det vara obalans i fälgen för att han inte fått den centrerad. Tror starkt på att han fått ett måndags exemplar av skivor från biltema som är vinda eller så sitter inte hjulet fast ordentligt.

plankan
26 februari 2012
Bejholt skrev:
plankan skrev:
opeldrifter skrev:

Spelar väl inte så stor roll igentligen om navet för stunden då det vibbar när han bromsar. Skulle det ha något med navet att göra så skulle det vara obalans i fälgen för att han inte fått den centrerad. Tror starkt på att han fått ett måndags exemplar av skivor från biltema som är vinda eller så sitter inte hjulet fast ordentligt.

vet du vad du snackar om -
det minsta lille skit mellan nav och skiva och du har obalans roll

96 Inlägg
26 februari 2012
plankan skrev:
Bejholt skrev:
plankan skrev:

vet du vad du snackar om -
det minsta lille skit mellan nav och skiva och du har obalans roll

vet mycket väl vad jag snackar om då jag inte är tappad bakom en vagn som vissa andra snobbar. Viktigt att hålla rent. Men då man inte vet om det skakar i ratten eller i karossen och det bara är vid inbromsning eller även obalans när man kör så kan man inte säga rakt av vad det är. Jag skruvar på mina bilar så fort jag får chansen och gjort det i 19 år. Men det är väl bara att han får ta bort allt och kolla igenom allt en extra gång tyvärr.

Supraman
2 300 Inlägg
26 februari 2012
Byt skivor, samma på min honda, tjommen innan hade satt på biltemaskivor och nu e dom redan slut.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Supraman
2 300 Inlägg
26 februari 2012
Byt skivor, samma på min honda, tjommen innan hade satt på biltemaskivor och nu e dom redan slut.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 253 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Bejholt skrev:
kolla hjul muttrarna så att dom sitter fast skruvade :S

Hjulmuttrarna kollade jag igår o de sitter fast som de ska. Har ruckat på framhjulen upphissad o finner inget glappt heller.

1 253 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Blir tokig på detta!!! Råkade starta en ny tråd om de med sorry för det...

Finns inte en möjlighet att skivorna slagit sig på den korta tiden no way, så vet fasen vad man ska kolla härnäst...

96 Inlägg
27 februari 2012
Biltemas skivor produceras vinda från fabrik mannen wink Till och med min tant som inte kan något om bilar ropade att man inte ska köpa deras skivor smile he he.

1 253 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Konstigt att inga andra skivor som jag köpt under 10 års tid inte har slagit sig någon gång...  Och om de vore vinda från fabrik inte skulle biltema sälja dom, de kollar dom ju själva innan de läggs ut i butiken

96 Inlägg
27 februari 2012
nej vännen, Biltema kollar inte om dom är vinda då dom köper in ett stort parti av div. saker från olika firmor. Det är typ sämre gods. andrahands värde på sakerna typ. he he. Nej, men dom köper in så pass stora lager att dom får saker billigare och att det inte är direkt märkes skivor. Vissa saker så som klossar ska du gärna öppna förpackningen och kolla på beläggen. Jag hade ruskigt tur en gång och köpte biltemas belägg, öppnade asken och det stod brembo på klossarna smile Var bara att försluta kartonegen som det stod biltema på och gå till kassan. Beläggen passade fint på min kärra. Men det var dock ett tag sen jag handlade på "feltema" så jag vet inte om dom ändrat struktur på sitt lager.

Hellre köper jag från skruvat istället vilket inte är mycket bättre, men iaf bättre smile

ps: något dyrare än feltema men det är inte många kronor.

1 253 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Har bara gott o säga om biltema och även skruvat där man handlat en hel del delar utan problem. Nä blir att köpa belägg o testa med först. Tror inte på att det är skeva isf ska ju garantin gälla!! Så dumma är inte ens biltema att de säljer saker som de vet kommer komma tillbaka till dom. Men men inte haft mycket problem med dom och de gånger det varit något så har de aldrig varit några problem att lämna tillbaka eller få utbytes del direkt

96 Inlägg
28 februari 2012
din plånbok mannen. Men vad skulle dina klossar göra för något att det skulle vibba så mycket vid inbromsning? Dom trycks mot en stor skiva som sitter fast mot en axel. Tyvärr så är jag inte ensam om att säga att biltemas skivor är dåliga. Klart att man kan ha tur och lyckas att köra en stund på deras saker, men tyvärr så håller dom inte måttet, och biltema tar gärna imot och reklamerar. Det har dom varit med om förr så det har blivit en tradition för dom wink

1 253 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Precis beläggen kan ibland vara sämre men skivorna har jag alltid köpt därifrån så låter långsökt att det är dom som är slut

96 Inlägg
28 februari 2012
jobbar ni på biltema eller? lol .... Gå fram till personalen på "tema" och prata med dom. Jag har fått det förklarat av en personal där allt jag har sagt innan. Men Men. Säg till när du inte löst felet och har bara skivorna kvar.

Sök