3422
Sök

Öka bränsletrycket på b234f

288 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Hej, så som rubriken lyder så undrar jag lite om bränsletrycket. Min kompis tog precis av min vaccum slang från bränsletrycksregulatorn och satte en skruv i. Och med det enkla medlet skulle tydligen bränsletrycket öka från 2.5 till 3bar, stämmer det ?? Isåfall undrar jag på ett ungefär hur mycket det hjälper i hästkrafter, och hur mycket den drar mer, och om det är skadligt.

Volvo 740 88 16v om det inte framgick

tacksam för svar // mvh Anton

766 Inlägg
26 februari 2012
munkenpetersen skrev:
Hej, så som rubriken lyder så undrar jag lite om bränsletrycket. Min kompis tog precis av min vaccum slang från bränsletrycksregulatorn och satte en skruv i. Och med det enkla medlet skulle tydligen bränsletrycket öka från 2.5 till 3bar, stämmer det ?? Isåfall undrar jag på ett ungefär hur mycket det hjälper i hästkrafter, och hur mycket den drar mer, och om det är skadligt.

Volvo 740 88 16v om det inte framgick

tacksam för svar // mvh Anton

Hjälper inte ett skit de gör bara saken sämre för nu höjs inte trycket när vacuumet försvinner i insuget. Så sätt tillbaka som de ska vara

288 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
okaj då vet jag, men det kändes endå som bilen gick bättre på något sätt :S

Ljud freak !
928 Inlägg
26 februari 2012
stämmer inte ! jag tryckte ihop min ! allternativ är ju att köpa en justerbar btr

Forummoderator
26 351 Inlägg
26 februari 2012
munkenpetersen skrev:
okaj då vet jag, men det kändes endå som bilen gick bättre på något sätt :S

Så blir det med öppet luftfilter också. Inbillade "nya" hästkrafter.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 938 Inlägg
26 februari 2012
JeepPerformance skrev:
köp bmw istället! big_smile

+1 big_smile

288 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
jaja, ska köpa en bmw igen när jag har råd leandersson big_smile just nu är inte rätt tillfälle

Sök