Jag vet att man skall använda ett vaxschampo för att inte ta bort vaxet, men är det svaret på min fråga, att Turtle Nanotechschampot som nämndes är just ett vaxschampo? För är det det, kan jag tänka mig att prova det nästa gång.
klimpan skrev:
Korsriddaren skrev:
Hur är det schampot mot vaxet? Bättrar det på, eller tar det bort vax? Har själv tidigare använt ett skitbra schampo från sonax (2in1 någonting) som är drygt och löddrar bra, men tar dessvärre även bort vaxet.
Angående, schampo beror det lite på vilket skydd man har. det finna några olika sorter. I skräpschampon på macken används ofta silikonolja som glansgivare.
Ett rent carnauba schampo är delikat, men tyvärr kan man inte ha ett sånt schampo speciellt alkaliskt då det som löser smutsen löser vaxet.
Sen finns det polymerer (dvs plast) som glansmedel, där kan man blanda in en alkalie, som rengör bra.
Det där handlar lite om tycker och smak och vad man har för skydd på bilen sedan innan.
Jag vet att man skall använda ett vaxschampo för att inte ta bort vaxet, men är det svaret på min fråga, att Turtle Nanotechschampot som nämndes är just ett vaxschampo? För är det det, kan jag tänka mig att prova det nästa gång.
klimpan skrev:
Korsriddaren skrev:
Hur är det schampot mot vaxet? Bättrar det på, eller tar det bort vax? Har själv tidigare använt ett skitbra schampo från sonax (2in1 någonting) som är drygt och löddrar bra, men tar dessvärre även bort vaxet.
vax schampo är det man ska använda det tar inte bort vaxet /lackförseglingen så är att rekommendera att använda=)
hehe jaja vart nog lite off innan nano är bra med har inte provat just detta schampot kör heller med redigt vax schampo känns bättre=)
Nytvättad och coilovers monterade igen. Sommarhjulen åker nog på nästa helg och tror man kan vrida ner fjädringen lite till, svårt att mäta frigången mellan däck/skärmkant med vinterhjulen