2946
Sök

Bensin regulator

1 813 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
jo undrar om det funkar att montera en regulator för att öka soppa trycket i min audi som har orginal soppa pump samt spridare än så länge.
bilen har varit hos BSR å fått lite uppgradering som chipp 3" downpipe 3" racekatt 2,5" avrasrör med en ljuddämpare. öppet filter öppen dump e steg 3 programvaran för 221hk laddar ca 1.2bar.
tänkte byta Lmm till 3" lr något större än orginal iaf samt höja soppa tryck å då med höja laddet . siktar inte på jätte mkt mer men max iaf 1,5bar

isf vart monterar jag regulatorn. ?
klockan på den e trasig läckt ut all vätska i klockan men man borde iaf kunna ställa lite extra tryck tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!

105 Inlägg
2 mars 2012
det hjälper inte att byta regulator o spridare, och de andra grejer, du måste mappa bilen efter det annars kan det gå åt helvete. Det är så mycket som ska lyra ihop....

1 813 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Lite borde väl gå? Många höjer ju bara ladd på sina bilar så ja ville vara lite mer säker så tänkte att jag höjer laddet samt soppan å större lmm. tongue

243 Inlägg
2 mars 2012
Ska helst mappa om bilen för att de ska lira ihop som de skall som andra skriver.
har du högre soppatryck kommer den att gå för fett redan där börjar problemet.

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089

105 Inlägg
3 mars 2012
dj_padde skrev:
Lite borde väl gå? Många höjer ju bara ladd på sina bilar så ja ville vara lite mer säker så tänkte att jag höjer laddet samt soppan å större lmm. tongue

ja, många andra gör det ja, men de fattar inte vilka problem det kan medföra att bara höja laddet mekaniskt o skita i restan,

Byter man alla de grejer som du menar så kommer du se att bilen kommer knappt gå o köra.
Större spridare kommer ställa till med problem redan där o vi ska inte prata om större LMM o höja soppa.

För att så fort du ändrar spridare till större så kommer du inte kunna varva fullt  ut tack vare att de nya spridare skickar mer soppa än vad de gamla spridare gjorde tidigare.
AnTändningen är inställd till en viss mängd bensin per cylinder så att redan där kommer det att krångla ifall du inte mappar bilen efter att du har gjort allt det du har tänkt dig.

Det suger jag vet men tyvärr så finns det inga genvägar på den punkten min vän..
Du vet vad det kostade mig med min. Måste man så måste man..

Mappningen ställer in mängd soppa till antändningen, mängd soppa under fin körning o under accelaration.
Blandning luft/soppa.
Tändningen
mm

1 813 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
okej=) bilen får väl gå som den går då tongue hehe får bli nästa vinter om bilen lever då hehe smile

Sök