3457
Sök

Hjälp innan besiktningen

146 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Hejsan alla glada smile

jag ska besiktiga bilen inom kort framtid!

jag har 3" hela vägen och enbart japsdämpare som ljuddämpare, jag misstänker att det låter lite för mycket...

Jag såg för ett tag sedan en "plugg" man kan skruva i japsdämparen. Den såg ut som en tratt ungefär.

Är det någon som vet vad jag menar? och vart kan man beställa en sådan? Jag kommer inte ihåg vart jag såg den, och har letat som en tok..

Nämn gärna lite vad som kan vara bra att tänka på innan besiktningen. (första gången jag ska besiktiga, så är lite nervös)

Föresten, har en fråga till. Jag kör på E85. Bilen är konverterad till det. Blir det problem på besiktningen om jag tankar med det? eller ska jag tanka med bensin?

Bilen är ju inte omreggad för e85.

Tacksam för hjälp

Mvh Fr0lle
Senast redigerat av fr0lle (3 mars 2012)

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 mars 2012
Jo det lär nog låta för mycket ja, det gjorde min 9-3a med en japs o en annan 3"are. fick ombes för det med sad
Vet att det fins pluggar men vet inte vart hmm
Jag brukar ta loss kontakten till magnetventilen på min när det är bes dags o då laddar den ett bar mindre hehe wink
Däremot har det aldrig sagt nåt om avgasvärdena på den (kör ju oxå på E85) cool

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

146 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Okej, aja får bli o köra på E85 då !  smile

Sök