2623
Sök

Fetare motorljud ur bmw 320i E36?

137 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
hej, har nyligen köpt en 320, som är original, men skulle vilja ha ett roligare ljud, ganska dovt och högt, men man ska kunna åka långt utan att få hjärnblödning inne i kupen. frågan är hur man gör?
jag har fattat det som att det är en ljuddämpare, sen kommer katten, sen en ljuddämpare till?

kan man bygga från katten? ha kvar den första dämparen och katten, sen ta bort allt från katten och sätta grövre rör med ett stort slutrör?

undrar även hur man gör om man ska bygga grövre, från mindre, nu vet jag inte hur grovt originalet som är på är, men om man ska bygga 2,5 tum från katten, hur gör man då för att få på det?

tips på hur man ska göra uppskattas! big_smile

1 798 Inlägg
4 mars 2012
E36 har endast en dämpare efter kat så tar du bort den lär den låta väldigt mkt.

Bör finnas någe eftermarknads som passar mot original. Eller byta ut bakre mot en typ simons

dock tycker inte ja att en 320 ska låta mkt alls då dem inte är speciellt pigga blir mest pinsamt i mitt tycke mkt ljud men lite krut.

men du gör som du vill så klart bara va ja tycker

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
4 mars 2012
Du har: Katt  + dämpare.
2,5-3 tum brukar bli bra på Bmw 6or.
Bygg från katten och sätt en fullflödesdämpare längst bak, typ Simons eller liknande.
Det finns steg muffar så att du kommer upp till rätt storlek från orginal.
Öppet luftfilter brukar ge ett mysigt ljud på Bmw 6or också.
Senast redigerat av marwin_of_sweden (4 mars 2012)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

18 Inlägg
4 mars 2012
måste nog instämma med "fredde85" i detta inlägg.. en 320 är ju ingen raket direkt och borde därför inte heller låta som en.. men det är ju ditt val.

Finns väll ett gott utbud av sportljuddämpare som passar. tex: Supersprint, Simons osv.. finns både som halvsats eller som helsystem med racekattar.. dock kan racekattarna vara placerade längre bak än orginal och där av bli ännu svårare att få varma vid besiktning. så jag rekommenderar att du behåller orginal kattar och bara byter sista delen med ljuddämparen isåfall.

http://www.supersprint.com/en/prod-53-5 … 280BA.aspx

Sök