3628
Sök

Från GLE till T5

14 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Tjeenaa!

Det finns säkert någon tråd redan som undrar samma sak som mig men hittade tyvärr ingen så gör en egen.

Det är så här att jag har en 850 GLE som jag vill sätta i en T5 motor i, har hört från en del att det går och andra säger att det är omöjligt så kan lika gärna skriva här och fråga för säkerhetens skull!

Så är detta motorbyte möjligt?

Tacksam för svar!!

1 324 Inlägg
7 435 Inlägg
5 mars 2012
glöm inte att bilen måste reggas om via sfro, du måste byta hela drivlinan, alla bromsar wink

14 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Hmm.. okej för det är en -93a, men hörde av en kompis till mig att man kan slänga i motor och växellådan och regga den som amatörbygge om man har orginal laddet men vette fan yikes

8 253 Inlägg
5 mars 2012
Rohlin skrev:
Hmm.. okej för det är en -93a, men hörde av en kompis till mig att man kan slänga i motor och växellådan och regga den som amatörbygge om man har orginal laddet men vette fan yikes

Jo, visst kan man. Men det blir avsevärt dyrare och krångligare än att bara köpa en riktigt T5. Är din bil inreggad den 1/1 -93 eller senare så är det ingen ide att fundera vidare på att byta motor då det inte är värt pengarna och jobbet som krävs.

309 Inlägg
8 mars 2012
Lyssna på tidigare talare, det är inte värt det. Är en väldans mycket jobb att få igenom det!

Det är jag som ägde bilen tidigare, och även jag hade samma tankar. Tills jag fick reda på att det var näst intill omöjligt.

14 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
Jo det är riktigt synd för vill ha T5a men samtidigt ha kvar karossen smile

Sök