25 mars 2012
Trådstartare
Tack för alla svar, mycket uppskatttat. Efter att ha skruvat loss det mesta och jämfört med höger (intakt) sida så verkar det som det räcker med att byta ut länkarm + en hjulinställning. Men nu till problemet. Att byta länkarm var ju lättare sagt än gjort.
Jag får inte in länkarmen i fästet. Först sätter man ju fast länkarmens läpp över tungan men då blir länkarmen böjd (alltså lutar kanske 30 grader ner från bultfästena) och detta gör att jag inte på nått sätt kan få in bultfästena på länkarmen i "bulthuset". För att få in länkarmen i dess fästen måste ju länkarmen vara rak i förhållande till fästena alltså typ =-0 istället för =\0 . (0 är hjulhuset, = är fästena för länkarmen, ) Jag har försökt att hissa upp hjulhuset med hjälp av domkraft för att få armen vågrät men det resulterar i att hela bilen lyfts upp. Och att sätta fast bultarna först och sedan ta läppen är ju inget alternativ..
Någon som vet hur man byter vänster framlänkarm på en volvo 440 -93?
Hoppas det gick att förstå nånting av vad jag skrev, känndes riktigt flummigt men kan inte komma på nått vettigt sätt att förklara det på..