Tänkte att jag skulle dela med mig av mitt nya projekt,det är en Chevrolet Camaro-68 som jag blev ägare till våren 2011,den har rullat i Houston,Texas,är skaplig i plåten,lite rost finns och någon dålig lagning med... Det är i princip bara skalet kvar,fattas inredning och motor... Min tanke är att skaka liv i denna,så jag blästrar o lackar,byter ut slitna prylar eftersom,motor byggs helt ny förutom blocket!
Häng på,nu åker vi!😎
Senast redigerat av Oldchevysneverdie (11 januari 2016)
Va tvungen att provlacka med färgen för att få ett färgprov:-)
Första detaljen lackad,fick vita prickar i klarlacken pga att jag hade samma färgspruta till epoxiprimern och slipgrunden...nu har jag en färgspruta till varje kulör...
Höger framskärm klar,3 lager epoxigrund,2 lager slipgrund,3 lager metallic,4 lager klarlack med mellanslipning...bra att ha lite att maskinpolera på:-)
Bra med lite inspiration i köket,så man inte glömmer bort projektet i garaget...:-)
Ser ut att kunna bli riktigt fint med den färgen och fälgar i schysst storlek
Men man kan väl inte riktigt kalla det pro touring om det är Cragar S/S på bilen.
Tack!
Begreppet "protouring" innebär att man bygger om en klassisk muskelbil i banracingstil, så att man kan köra på både bana och vanlig väg,man förbättrar bromsar och svängegenskaper helt enkelt! Jag har aldrig sett ngn "standard" för hur man bedömer om det är protouring eller inte pga fälgar,ungefär samma sak om man påstår att man inte kan kalla bilen för protouring om du inte har 6-kolvs ok,vart står det??..... Det är väl upp till ägaren att välja vilken tidsepok man vill återspegla och hur mkt pengar man vill plöja ned,inom racing finns ju inga gränser.... Om man har varit med ett tag så vet man att Cragar tog fram S/S speciellt för racing redan 1964,S/S står ju för supersport....
Senast redigerat av Oldchevysneverdie (19 mars 2012)