Hejsan, jag är helt ny på billjud, har nyss köpt en bmw e36 320, och tycker ljudet är halvkasst, så jag vill bygga lite, men gärna komma undan lite billigt då jag inte är stenrik
och har inte som mål att dunka så högt som möjligt, vill ha bra ljud, inte bara dunkdunkdunk!
Funderar på att köpa begagnat, om det är i bra skick, för det verkar vara sjukt dyrt med nytt! har hittat dethär "paketet"
http://www.blocket.se/stockholm/Komplet … 11&w=2 och undrar om det kan vara något om killen svarar någongång..
alt ett: Tänkte att man kanske kan slänga ut högtalarna i framdörren, och sätta 2 av högtalarna där, samt byta ut högtalarna i hatthyllan som sitter original också, och sen köra steget i bak med lådan där, antar då att man tar dom 4 högtalarna via stereon, och basen på steget?
alt två: samma sak som nr ett, men undrar då om det kan gå att sätta alla 4 högtalare i fram, från stereon, samt koppla lådan och hatthyllehögtalarna (original) i steget också? om det har tillräckligt med ingångar? samt orkar av belastningen?
någon som är bra på ljud kan gärna förklara lite termer osv, har sökt men inte blivit mycke klockare..