3536
Sök

Klart ljud i bilen..

10 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Tja.. Jag är ute efter tips om utrustning till att få så klart ljud i bilen som möjligt.. Är inte efter fet bas överhuvudtaget.. Vill ha väldigt klart ljud samt  fylligt ljud.. Kör för tillfället med 2 6.9or som gör ljudet väldigt fylligt i bilen.. men problemet är att det inte är väldigt klart som jag är ute efter..
Så har ni något tips att ge så är det välkommet..

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
stRaend
10 mars 2012
vad har du för bil? hur mycket kan du tänka dig att göra? hur mycket pengar kan du tänka dig att lägga? 6x9" högtalarna kan du nog slänga ut om du vill ha klart ljud (min åsikt).

10 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Jag kör för tillfället en Polo 93 .. Men tänkte köpa mig en Skoda Rs inom en snar framtid.. Jag kan då tänka mig mellan 5000-10000 för ett bra ljud.. men grejen är den att jag inte vill ha mycket bas, bara så själva ljudet inte blir så skrikit Det är mycket därför jag kör med 6*9or idag för jag tycker det ger tillräckligt bas

3 187 Inlägg
10 mars 2012
är du inte ute efter mycket djupbas så kommer ett bra och stabilt monterat framsystem att piska på bra med midbas! självklart steg på framsystemet.

sen om du är ute efter lite mer bas skulle jag har kört på t.ex. en 8" bas, både DD och B2 har 8" basar som spelar rfiktigt fint!
självklart även steg till basen smile

10 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
DD D2? Vilka är det?

2 656 Inlägg
10 mars 2012
Ljungan29 skrev:
DD D2? Vilka är det?

digital designs och b2 audio smile

http://www.mds.se/sv/product/16343/Didi … -DD-Box-10

tex den är väldigt trevligt för det priset

stRaend
10 mars 2012
för 5000-10 000:- skulle jag bara satsat på ett bra framsystem. Vet inte storlekar osv på dessa bilar, men kan varmt rekommendera Dls Reference 6.3. Kör med det i min GTI just nu utan slutsteg, är förvånad att det spelar såpass med original effekt faktiskt. Men steg kommer så då blir det nog ännu bättre.

http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=163
3300:-

Sedan så får du dämpa runt högtalarna och helst hela dörrarna (beroende på vart högtalarna sitter). Silent coat fungerar utmärkt för detta.

http://blekingebilradio.se/product.html … ry_id=1877
600:-

Sedan om du nu nöjer dig med bara framsystemet så kommer det räcka med ett litet 2-kanals slutsteg. 70wrms räcker om du nu inte ska pumpa järnet eller är en finsmakare. Så ett Dls Reference RA25 ska räcka.

http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=182
3400:-

Sedan så tillkommer kablar och säkringar, så säg 1000:- där.

Totalt: 8300:-

Vet inte vad du har för stereo i dagsläget. Ifall du behöver uppgradera där så kommer vi över din budget. Kan iallafall rekommendera Kenwood KDC-BT60U. 2300:-

Totalt med stereo: 10 600:-

Men då har du ett framsystem som kommer lira på "hyffsat". Säger inte att allt annat är kasst och dåligt, och säger inte heller att detta är oslagbart. Men detta har jag testat och vet att det funkar bra ihop.

(DD = Digital Design , B2 = B2 audio)

400 Inlägg
10 mars 2012
Tror hårt på vad stRaend rekommenderade. Låter som det skulle passa dina önskemål riktigt bra!

Så +1 på den. smile

6 851 Inlägg
10 mars 2012
Inget illa menat, men KDC BT60U har utgått för ett bra tag sedan. Efterföljaren BT61U är även den påväg ur sortiment och kommer ersättas med BT92SD ;-)

stRaend
10 mars 2012
TT-Avant skrev:
Inget illa menat, men KDC BT60U har utgått för ett bra tag sedan. Efterföljaren BT61U är även den påväg ur sortiment och kommer ersättas med BT92SD ;-)

Jaja, jag kan väl sälja min BT60U då neutral Vet bara att den var riktigt bra för pengen tongue Vad hamnar BT92SD på då?

6 851 Inlägg
10 mars 2012
stRaend skrev:
TT-Avant skrev:

Jaja, jag kan väl sälja min BT60U då neutral Vet bara att den var riktigt bra för pengen tongue Vad hamnar BT92SD på då?

ja kan sälja min oxå om det skulle vara så ;-) vet ej exakt vad den kommer hamna på. Tror inte ar audio är helt 100 på det en.

stRaend
10 mars 2012
TT-Avant skrev:
stRaend skrev:
TT-Avant skrev:

ja kan sälja min oxå om det skulle vara så ;-) vet ej exakt vad den kommer hamna på. Tror inte ar audio är helt 100 på det en.

aja, köp en BT61U innan dom utgår så vet du vad du får. Om det nu är liknande BT60U i kvalité ? wink har inte så stor koll på billjud längre, vad man ska köpa osv nämligen. Ett tag sedan jag höll på roll

6 851 Inlägg
10 mars 2012
BT60U och BT61U är lika maskiner. Enbart skillnad på ram/front. 61an har blanksvart istället för matt.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 mars 2012
TT-Avant skrev:
stRaend skrev:
TT-Avant skrev:

BT92an ligger på 2590:- hos BRL iaf....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

247 Inlägg
10 mars 2012
TT-Avant skrev:

Vad kommer det vara för skillnader på den nya maskinen då?
Även jag står i köpläge av HU smile

6 851 Inlägg
10 mars 2012
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:
stRaend skrev:

Inget illa om dem, men har de dem hemma på hyllan då? För jag tror inte att AR audio har fått hem dem nämligen.

Vad som jag vet säkert skiljer är 13 bands Eq, SD kort.

409 Inlägg
10 mars 2012
Finns på hyllan på ett antal butiker samt webblagret enligt deras hemsida iaf smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 mars 2012
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:

Inget illa om dem, men har de dem hemma på hyllan då? För jag tror inte att AR audio har fått hem dem nämligen.

Enligt infon har alla utom Borlänge den hemma...
Vet efter ett sms att Thn har den hemma iaf big_smile
Senast redigerat av Lonefox (11 mars 2012)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

6 851 Inlägg
11 mars 2012
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:

Enligt infon har alla utom Borlänge den hemma...
Vet efter ett sms att Thn har den hemma iaf big_smile

svårt att tro, för jkpg har den inte heller. ;-)

Sök