12 mars 2012
Trådstartare
Hej!
Jag körde förbi en T-korsning för ett tag sedan i farsans E klass, jag var på högra sidan och därför måste den andra bilen följa högerregeln men icke. Helt plötsligt hör jag en smäll och bilen slungas en halv meter åt sidan, kliver ut och ser en röd Corolla 97 och en ung förare. Hans bil fick ingen skada alls men jag fick en lackskada, killen försöker bjuda mig 600kr för allt men jag skrattar och tackar nej. Vi kommer överens om att han är skyldig och vi lämnar platsen.
*På plats frågar jag om hans personnummer och han ger mig ett konstigt personnummer, trodde han drev med mig först men jag kom fram till att han inte var medborgare utan provisoriskt.*
Skriver en anmälan och efter en vecka så ringer försäkringen och säger att killen har skrivit min historia men i hans historia (och skiss) så är det jag som inte följer högerregeln, ord mot ord rent sagt. Han påstår att jag inte följde högerregeln och att jag var där han var (hoppas ni förstår vad jag menar). Jag har inte helförsäkring.
Så frågan är vad ska jag göra nu?
Väldigt tacksam för snabb hjälp!
"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti