Rock-Star skrev:
OK, mitt kontor ligger på ångermannagatan. just på den korsningen så är det faktiskt de som kommer från ångermannagatan som lämnar företräde. ÄVEN bussarna som kommer ut därifrån lämnar företräde åt de som redan ligger på ångermannagatan.
Min fråga är ju då, de som ligger på ångermannagatan, ska de lämna företräde åt de som kommer från vällingbyvägen på sin högra sida? (vällingbyvägen ligger på andra sidan gatan efter garaget..? - NO!
Jag har alltid sedan 8 år tilllbaka allllllllltid lämnat företräde åt de som redan är på ångermannagatan. detta området är ett tätbebyggt området och inte någon torr och tom T-korsning ute på vischan..
- Och när jag är på ångermannagatan så lämnar folk företräde om de kommer från kirunagatan.
ÄVEN polisen som glider ut från kirunagatan LÄMNAR företräde åt de som åker på ångermannagatan!
DU vet själv att det brukar stå 2-4 polisbilar på kirunagatan, dvs 30 meter från denna korsning.
sätt dig där 1 timma och kolla själv på hur trafiken rullar...
Visst regler är regler.. men kan du med 110% säkerhet säga att det är högerregeln som gäller just där?
För Kirunagatan är inte en MAIN STREET på samma sätt som ÅNGERMANNAGATAN som är en stor gata som skär igenom centrala vällingby.
Hade jag varit fordon B så hade jag LÄTT yrkat på att det var FORDON A's FEL och backat upp det med bevis som videoupptagning. (självklart kommmer man ihåg att trafikregler är nummer 1, men gäller verkligen högerregeln där?)
Att du smällt din farsas 600tkr bil är synd,
Men det som är DUMT är att ni inte pungat ut den LILLA kostnaden som finns för helförsäkring. dvs. du får HEL men betalar för HALV på en 2012a... - du säger själv att bilen kostade 600tkr.. vad hade hänt om någon hade langat en sten på bilen och rutan och därefter snott navin ? - försäkringsbolaget hade garvat förmodligen, och du hade stått där med kostnaderna.