2990
Sök

Portad låda till 2st Mds FR12W som ska spela mest hardstyle

22 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Hej jag hade tänkt mig att bygga en Portad Låda till 2 St MDS FR12W basar som mest skall spela Hardstyle. Nu had jag tänkt att göra ungefär detta https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66688/66688-01db2915eca2d026ff707b940fb5cab0.jpg

Men då med en vanlig portad låda som spelar genom skidluckan, kan man göra så eller blir ljudet dämpat om man fäller up säterna.
och kan nån förklara hur man själv kan räkna ut hur stor en basslåda skall vara.
och vad betyder lådresonans och F-3dB har kollat lite på olika formel och då kan man räkna ut det men vad betyder det?

hoppas att ni förstår vad jag menar roll

Mvh Wim.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 mars 2012
Det där är en vanlig portad låda, bara lite småstor port. wink Tanken med den lådan är att den ska funka med ryggstödet uppfällt (när det sen gjorts hål i ryggstödet framför porten) men den bör spela högre med ryggstödet fällt. Se bara till så att basarna inte sitter precis mot ryggstödet utan har nån centimeter över så ska det funka bra. Ett tips är att utgå från tillverkarens rekommenderade låda, det är inte helt enkelt att som ny bara sätta sig med ett program och räkna ut en låda, då gäller det att man vet vad man är ute efter.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Styling och biljud Audi A4 "WooDMaN Style :)
1 835 Inlägg
14 mars 2012
En bra storlek för FR12W basarna är 100 L smile
Använd dig av 6" Aeroport och kapa röret 15cm avstämningen hamnar runt 41 Hz.

Sen är det bara att lyssna dig fram om du tycker det spelar som du önskar.. Vill du stämma upp kapa röret i 2cm steg så får du en hörbar skillnad.

Lycka till.

//WooDMaN

Bilder från träffar. WooDMaN? foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |

22 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Okej tackar för svaren smile fick en ritning av mds som ligger på 80 liter men ska göra en låda på 100 och sen minska den kolla hur det blir wink tack igen smile

Sök