2918
Sök

Är detta en hallgivare till 740?

536 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Har haft problem med min 740 som inte ger nån gnista och vi hör inte soppa pumparna och läste mig till på nätet att det kan va hallgivaren men jag trodde först jag hade en som satt på fördelaren men det verkar finnas 2 olika sorter så det jag undrar är om det här är en av dom och isf vart får man tag på en ny eller begagnad och vad kan dom kosta? smile

Här är några bilder på den som satt i min bil som jag tror är hallgivaren roll
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp … 8397_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/418319_2947903211332_1073872463_32268447_353500571_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/428993_2947907531440_1073872463_32268449_781672553_n.jpg

195 Inlägg
13 mars 2012
Det stämmer, finns nya att köpa på Mekonomen.

536 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Klii skrev:

okej, va bra att jag hade rätt då big_smile ingen aning vad dom kan kosta?

195 Inlägg
13 mars 2012
MrJansson92 skrev:
Klii skrev:

Till min 940 Turbo kostade den ca 350:- så jag antar att den ligger nånstans där till din 740 med smile

536 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Klii skrev:
MrJansson92 skrev:
Klii skrev:

Till min 940 Turbo kostade den ca 350:- så jag antar att den ligger nånstans där till din 740 med smile

jupp det gjorde den =P va iväg och beställde en förut, 348 gick den på =P får den i morrn eftermiddag big_smile

195 Inlägg
13 mars 2012
MrJansson92 skrev:
Klii skrev:
MrJansson92 skrev:

jupp det gjorde den =P va iväg och beställde en förut, 348 gick den på =P får den i morrn eftermiddag big_smile

Kanon! Hoppas det löser sig med din bil nu bara! smile

536 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Klii skrev:
MrJansson92 skrev:
Klii skrev:

Kanon! Hoppas det löser sig med din bil nu bara! smile

japp, det hoppas jag med tongue

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 mars 2012
PS de är ingen hallgivare utan en impulsgivare, sitter de på svänghjulet är de impulsgivare och i fördelarn är de hallgivare :p

Nån har slipat ner din impulsgivare från rund till fyrkantig, varit felmonterad eller nån som jävlats med ddig? bara tänker så nya inte går åt skogen,.

536 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
PS de är ingen hallgivare utan en impulsgivare, sitter de på svänghjulet är de impulsgivare och i fördelarn är de hallgivare :p

Nån har slipat ner din impulsgivare från rund till fyrkantig, varit felmonterad eller nån som jävlats med ddig? bara tänker så nya inte går åt skogen,.

jo en polare sa att de hette impulsgivare eller svänghjulssensor efter jag skrivit den här tråden men den har samma uppgift som hallsensorn för i min fördelare har jag ingen iaf =P jag har ingen aning, den såg lite typ ombyggd ut nu näru sa de, man kan se en typ rund ring i botten på den iaf och dom på mekonomen sökte på mitt reggnummer och fick fram en rund så ah =P

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 mars 2012
mmm bara tänkte om du beställde över disk utan regnr å sa hallgivare till 740 för då hade du fått helt fel saker :p

och jo den har samma uppgift men hade bränt din styrenhet istället :p

Ja nere vid fästet är den rund och ska vara så hela vägen fram till metallspetsen på givaren. nån har avsiktligt kapat den fyrkantig och gjort hål in till lindningarna, därför som den är kass.

Kolla över hur fästet ser ut för de gäller att den nya givaren trycks ner HELT i botten för att givaren ska ge signal.

de är kanske så att alufästet har oxiderat å nån har moddat givaren för att få ner den i fästet. de är dock inget alternativ på ny givare då de bara ger bekymmer, rensa hålet i fästet i så fall

536 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
mmm bara tänkte om du beställde över disk utan regnr å sa hallgivare till 740 för då hade du fått helt fel saker :p

och jo den har samma uppgift men hade bränt din styrenhet istället :p

Ja nere vid fästet är den rund och ska vara så hela vägen fram till metallspetsen på givaren. nån har avsiktligt kapat den fyrkantig och gjort hål in till lindningarna, därför som den är kass.

Kolla över hur fästet ser ut för de gäller att den nya givaren trycks ner HELT i botten för att givaren ska ge signal.

de är kanske så att alufästet har oxiderat å nån har moddat givaren för att få ner den i fästet. de är dock inget alternativ på ny givare då de bara ger bekymmer, rensa hålet i fästet i så fall

jo jag beställde över disk men hade med mig den gamla så vi såg att det blev rätt så nån hallgivare får jag inte =P kollade på den gamla nyss och det syns på den att nån har fifflat med den så troligtvis ska den vara rund egentligen...menmen, får hoppas den nya funkar!

Sök