Hej.
Visste inte riktigt vart denna tråd skulle vara, ber mod att flytta om den tycks hamnat fel.
Vet redan att franska bilar är skit, så bespara mig de kommentarerna tack
Jag har råkat ut för ett märkligt problem.
På min Laguna II -04 har jag inbyggt Carminat GPS, har fungerat klanderfritt hela tiden.
MEN, hade bilen inne på 12k-milaserivce på en lokal Mecaverkstad, och efter det så visar GPS,en helt galet.
När jag är hemma visar den att jag är inne i stan (2mil bort) och i stan tvärtom o.s.v. och hela tiden när jagå kör så är jag ute i ödemarken enl gps då jag ej färdas på någon väg enligt den.
Har varit tillbaka tlll Meca och påtalat detta och de kopplade in datorn OBDII men hittade inget konstigt.
Jag testade att låta bilen stå utan ström ett par timmar för att sen låta den hitta ny signal, körde 30 min på öppen landsväg men problemet kvarstår.
Likaså tycks klockan i displayen måste ställas om efter varje omstart, och ställer jag den på säg t.e.x kl 20:00 så går den under hela färden. stänger jag sedan av bilen och startar igen så återgår den till senast inställda tid, dv.s 20:00. - Var inte så innan servicen
Kan jag driva detta emot Meca och låta dom pröjsa ett besök på lokala Renaultverkstaden för felskökning/åtgärd? eller är det ord mot ord? För de har inte gjort mer än service säger dem, kan ju liksom inte bevisa att den fungerade innan servicen, även om jag alltid har kartan/klockan framme när jag kör och därmed skulle märkt innan om den visade fel.
Eller är det bara en slump att skiten slutar att fungera efter ett verkstadsbesök?
Så vad kan jag göra? grymt irriterande är det iaf.
Tacksam för alla idéer och tankar.
Tack.