2537
Sök

Motorbyte 740, styrsystemsfrågor och besiktningsfrågor.

glad
493 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Hej! har en 740 90a med lh2.4, tänkte slänga över drivlinan från min 945 LTT 97a i den, passar turbons boxar i 90ans styrsytem? kan väl inte skilja allt för mycket? vet att 90an har kalltstartsventil men det är väl bara att skita i om man kör turbons motort och boxar?
spridarmotstånden, hur flyttar jag över dessa? går väl inte att bara koppla in på 740ns styrsystem pang bom väl?

ang. regbesiktning.
motorn är ju en b230FK så bör gå att regga utan större problem,
nu är det dock så att 740n inte har ABS, kan besiktningen klaga på det?
borde ju inte det, med tanke på att äldre turbobilar inte har abs.

gärna lite tips angående motorbytet, har med polare bytat till b230ft i en 740 gl, men den hade LH2.2 och där satte vi bara dit större spridare istället.

Mvh Ekan smile

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

79 Inlägg
14 mars 2012
Turboboxar på sugmotorhärva fick jag förklarat för mig att det inte fungerar, stiftens position skulle inte stämma? 465cc spridare och 3" lmm på Org boxar så slipper du pilla med spridarmotstånd smile

glad
493 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Mr-Mirox skrev:
Turboboxar på sugmotorhärva fick jag förklarat för mig att det inte fungerar, stiftens position skulle inte stämma? 465cc spridare och 3" lmm på Org boxar så slipper du pilla med spridarmotstånd smile

bodo hade kört med det på sin tyckte jag han sa, det funkade enligt han tongue känns lustigt om dom ändrade härvan bar för det var turbo tongue

Edit: läste runt nu, o tydligen kör många på turboboxar, ska kolla så jag har rätt boxar imon annars blir det att inhandla, 97ans boxar hade tydligen startspärr o man var tvungen att chippa dom, tur att jag har chippat mina boxar då^^
Senast redigerat av Ekan_1 (14 mars 2012)

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

Sök