Hej! allesammans ny här på forumet har bara läst runt innan!
det är som såhär att jag har införskaffat mig en celica -00 som är i väldigt bra skick maskinellt och karosseri mässigt!
har gjort en del byggen (har även en s40 som är LÄTT trimmad) och en buick skylark 64a som även den är lätt trimmad
så nu när presentationen är klar!
jag ska nu påbörja ett projekt med denna celica den har ett schysst body kit och eftersom jag arbetar med Billjus så ska det på xenon o LED och även lite sånt prål prål (mest för skojs skull)
så utseendet och ljudet är klart!
då vill man juh åt motorn så klart!!
jag skall införskaffa högkomps kolvar och vassare kam! och även nya lager och packningar till motorn skall så klart bytas ut (tycker det är en självklarhet)
då är frågan nästa steg? har kollat en hel del på både kompressor kit och turbo kit
turbo:
http://www.turbo-kits.com/celica_gt_turbo_kits.htmlhar kollat både kitet för 3200$ och det dyrare för 7300$
men är faktiskt mer lockad av det billigare känns som att d dyrare kommer ta knäcken på motorn fullständigt!
kompressor:
http://www.andysautosport.com/toyota/20 … its/blitz/jag är noll hemma på kompressor!
men vill veta lite granna vad ska man tänka på vad rekommenderar ni? och till alla gnällspikarna ni kan skriva på någon annans tråd!
pengarna finns det är inte bekymmret men vill juh inte lägga mer än nödvändigt och ska inte streetracea med bilen vill ha mera pulver! och gillar att köra fort!
tilläggas ska att jag har EJ T-sporten (vad skillnaden mellan 1zz och 2zz e skulle vara trevligt och veta har bara hittat att d skiljer 50HK)
om man får tag i en 2zz motor är det plug and play? eller massa annat man måste tänka på??
alla trim tips är välkomna alla gnällisar skriver i annan tråd som sagt!
bilder kommer komma upp så fort jag tagit lite beslut om vad som skall in i bilen!
glömde nämna att om det är möjligt att på ett relativt vettigt och enkelt sätt att byta över till 2zz motorn (t-sport) så finns det möjlighet för mig att köpa en billigt!