Pv 444 b234 16v. Till salu igen!komplett Kaross och bakaxel kvar!
Pv 444 16v tänkt att bli in första bil! :) tanken med denna bilen är att få en bil som har ett gött hotrod/ratrod stuk , låg ska den vara och en motor med lite hyfsad effekt.
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Ser trevligt ut. Köpte du Pvn i borås? tycker jag känner igen den.. färdig med 140 framvagn och 240 bakaxel va? du borde köra med ett b230 block istället om du ska åka turbo, finns inga högflödes oljepumpar till 234 blocket. Rem spännare till 16v+230 block säljer parner plus att du kan få oljekylda kolvar med och det är ju inte dumt med snurra Sen borde du slänga dit ett kam ståldrev till veven, Köper du turboblock har du dessutom oljetryck och retur färdigt! Om du är intresserad har jag en adapterplatta liggande så du kan köra med 8v turbo grenrör på 16v toppen, skicka ett pm om du är sugen!
Nix köpte min Pv en bit från svedala, bor en bit ifrån malmö Hade lite tankar på det men min ekonomi är LÅG! så har inte råd med det så blir b234f block. Men blir troligen inte turbo direkt... Och har redan beställt nya kolvar och lager till min motor!
Tjena! Blev en lite försiktigt honig / tillgämning av loppen så nu är det gjort!
Sen fick jag kolvar, vevlager, ramlager, kolvringar, kolvbult och lagret i staken beställt idag så kommer väll i snar framtid! Då ska motorn ihoppa!
Händer inget mer med motorn nu på en och en halv vecka för har lov nu och motorn står i skolan Men har bra mycket att fixa med framvagn och bakaxel så blir kanske lite fix med det nu på lovet !
skoj med PV som första bil, vad blir det för färg på bilen? Men fälgarna var för modernt fula enligt mig... Har din pappa en Hotrod??
Inte ngn direkt färg på den nu men har nog vatt grå. Smaksak men vill inte köra orginalstyle på åket för vill inte ha gubbastil på bygget. yess en 1930 ford tudor