2709
Sök

Tips på pc spel!

25 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Tja!
Har vart arbetslös nu i ett par månader å är rätt less på att bara sitta hemma å glo på tv i en månad till då jobbet börjar igen..
Har inte pengar så blir inte att kunna hitta på något kul så letar efter ett par pc spel att lägga tid på.

Någon som har tips på riktigt bra pc spel?
Gillar det mesta bara det är välgjort.

Lägger upp det jag gillat och inte gillat som riktlinjer smile

Spel som jag gillat skarpt:
Skyrim, oblivion, Morrowind
Wow
Battlefield fram till 2:an
Operation Flashpoint
Call of Duty fram till 2:an
Wings of Pray
Diablo 1 o 2
Fallout
Men of War, alla expensions
Stronghold 1,2,3
GTA 1,2,3,4

Spel som jag mindre gillat:
CS
Allt från valve egentligen...
F.E.A.R.

OBS! Inga mer pay per month/week/year spel! Och kommer självklart köpa spelet.

Tack på förhand!
Senast redigerat av Ruffe42 (16 mars 2012)

123 Inlägg
16 mars 2012
Saints Row 3! Sjukt spel haha big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=eN2-WSyRuO0
Senast redigerat av fredrikkh (16 mars 2012)

25 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
fredrikkh skrev:
Saints Row 3! Sjukt spel haha big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=eN2-WSyRuO0

Ååh fan tongue Bra tips!
Glömde såklart att skriva GTA på spel jag gillar smile

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
16 mars 2012
Operation Flashpoint 2 och OPF: red river finns smile Om du menar original OPF så är ARMA och ARMA 2 de "spirituella" uppföljarna.

Om du vill prova på något nytt så skulle jag rekommendera Mount and blade: warband. Just Warband för att det finns en uppsjö av moddar.

Nu när mass effect 3 har kommit ut så skulle jag rekommendera att spela igenom ALLA spel från början till slut. Skulle kalla det Starwars-trilogin för gaming numera.

Om du gillade men of war mycket så borde du prova på Company of Heroes om du missat det.

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst tongue
Senast redigerat av Eddy (16 mars 2012)

25 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Eddy skrev:
Operation Flashpoint 2 och OPF: red river finns smile Om du menar original OPF så är ARMA och ARMA 2 de "spirituella" uppföljarna.

Om du vill prova på något nytt så skulle jag rekommendera Mount and blade: warband. Just Warband för att det finns en uppsjö av moddar.

Nu när mass effect 3 har kommit ut så skulle jag rekommendera att spela igenom ALLA spel från början till slut. Skulle kalla det Starwars-trilogin för gaming numera.

Om du gillade men of war mycket så borde du prova på Company of Heroes om du missat det.

Redriver var en favorit av dem smile Har spelat mig trött på den tyvärr. ARMA tyckte jag faktiskt blev för svårt, fastnade så jävla mycket hela tiden tongue

mount and blade har jag spelat otroligt mycket sen den kom ut, men det är tyvärr ett spel som man bara kan spela mycket av en gång. Warband var okej men blev lite för mycket när de blandade in skjutvapen.

Har faktiskt inte spelat något av Mass effect roll är det så bra som de säger? Bör man spela från början eller vilken version är bäst? smile

Hmm.. Company of heroes ser rätt likt Men of war :o Är det bättre eller sämre än MoW? Om de går att jämföra smile

Meldem
917 Inlägg
16 mars 2012
Gillar du MMO? Testa Aion, ska vara gratis numera men fortf ett snuskigt snyggt spel och roligt var det med innan jag sålde min dator. Ska börja spela det igen när jag skaffar en ny!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
16 mars 2012
Ruffe42 skrev:
Eddy skrev:

Redriver var en favorit av dem smile Har spelat mig trött på den tyvärr. ARMA tyckte jag faktiskt blev för svårt, fastnade så jävla mycket hela tiden tongue

mount and blade har jag spelat otroligt mycket sen den kom ut, men det är tyvärr ett spel som man bara kan spela mycket av en gång. Warband var okej men blev lite för mycket när de blandade in skjutvapen.

Har faktiskt inte spelat något av Mass effect roll är det så bra som de säger? Bör man spela från början eller vilken version är bäst? smile

Hmm.. Company of heroes ser rätt likt Men of war :o Är det bättre eller sämre än MoW? Om de går att jämföra smile

Mass effect är som en bok-serie. Visst man kan börja i mitten men då missar man mycket av glädjen. Och det är inte som att ME1 är gammalt på något vis smile

Jag personligen gillar MoW mer pga mer känsla. Men CoH håller måttet för tidsfördriv.

Eftersom din standard på "kvalitet" på spel inte är "västerniserad" skulle jag skarpt rekommendera S.T.A.L.K.E.R serien. Modda det så vapnen skadar/siktar någorlunda normalt så har du en spelserie som håller en upptagen också smile

25 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Eddy skrev:
Eftersom din standard på "kvalitet" på spel inte är "västerniserad" skulle jag skarpt rekommendera S.T.A.L.K.E.R serien. Modda det så vapnen skadar/siktar någorlunda normalt så har du en spelserie som håller en upptagen också smile

Tack för dem svaren! smile

Körde faktiskt S.T.A.L.K.E.R. som Beta och tyckte det var extremt häftigt, trodde det spelet skulle bli större än det vart och väntade länge på den färdiga versionen, men glömde nog tyvärr bort den. Ska absolut testa mig på den igen! big_smile

25 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
Marticus skrev:
Gillar du MMO? Testa Aion, ska vara gratis numera men fortf ett snuskigt snyggt spel och roligt var det med innan jag sålde min dator. Ska börja spela det igen när jag skaffar en ny!

Väldigt likt Wow men det kan verkligen vara något! Ska kolla upp det! Tack smile

961 Inlägg
16 mars 2012
Ruffe42 skrev:
Eddy skrev:

Tack för dem svaren! smile

Körde faktiskt S.T.A.L.K.E.R. som Beta och tyckte det var extremt häftigt, trodde det spelet skulle bli större än det vart och väntade länge på den färdiga versionen, men glömde nog tyvärr bort den. Ska absolut testa mig på den igen! big_smile

jaja absolut! stalker var ju ett skit bra spel smile jag hittade det på ica maxi för 100 :- cool

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
18 mars 2012
Farming Simulator 2011!
Call of Duty 4
League of Legends
MX vs ATV (Alla)
Battlefield (Alla)
Need For Speed Underground 2
rFactor
Live for Speed
World of Tanks
Metro 2033
Bad Company 2
Team Fortress 2
Triangle Digger (Om du inte är så kräsen på grafik, äger två joysticks och tycker om att köra grävmaskin)
Duke Nukem II (Måste köras i DOS)
STUNTS (Måste köras i emulator, stenåldersgrafik men jävligt kul)
Gamla Super Mario
Minecraft
Colin McRae Rally 2.0
Left 4 Dead 2
ARSENAL:Extended Power
Deer Hunter 2005
Assassins Creed 2
Stronghold Crusader

Hah, blev en liten lista tongue

961 Inlägg
18 mars 2012
ett annat kul spel är tropico 3 big_smile det går ut på att man ska vara en ledare (man kan bli dikatator i spelet) på en liten ö i karibiska havet under kalla kriget.... vad mer kan man säga, typ simcity fast med inbördeskrig, invasioner från USA och USSR, atom bomber, kravaller och så kan man skuta folk man inte tycker sköter sig big_smile (kanske roligare än vad jag beskrev det)

-danskt ordspråk

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
18 mars 2012
KBAragger skrev:
ett annat kul spel är tropico 3 big_smile det går ut på att man ska vara en ledare (man kan bli dikatator i spelet) på en liten ö i karibiska havet under kalla kriget.... vad mer kan man säga, typ simcity fast med inbördeskrig, invasioner från USA och USSR, atom bomber, kravaller och så kan man skuta folk man inte tycker sköter sig big_smile (kanske roligare än vad jag beskrev det)

Ja när man kommer in i det är det jävligt kul. Jag satt halva min vietnam-semester med det spelet.

961 Inlägg
18 mars 2012
Eddy skrev:
KBAragger skrev:

Ja när man kommer in i det är det jävligt kul. Jag satt halva min vietnam-semester med det spelet.

fick inte sett mycket av vietnam då misstänker jag lol

-danskt ordspråk

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
18 mars 2012
KBAragger skrev:
Eddy skrev:
KBAragger skrev:

Fick se mexikanska gulfen istället wink

961 Inlägg
18 mars 2012
Eddy skrev:
KBAragger skrev:
Eddy skrev:

var det finare i mexikanska gulfen än i vietnam? tongue

-danskt ordspråk

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 mars 2012
I och med att du gillar WoW kanske Forsaken World kan vara något? gratis onlinespel med rätt schysst grafik.
Om du testat Warcraft 3 och gillade spelsättet kan Leagues of Legend vara något, också gratis.
Sedan finns det Lord of the Rings Online, också gratis men har inte testat det då jag inte trivs med deras användarvillkor men det ser schysst ut på videorna jag spanat in.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

6 635 Inlägg
19 mars 2012
S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl
NFS Underground 2
Company of Heroes
Colin McRae 04
Dawn of War (Första spelen)
World In Conflict
Amnesia
Killing Floor
Beat Hazard

De/Dem

25 Inlägg
19 mars 2012
Trådstartare
Många bra tips! Tack smile
Bara att börja beta av Trailers å gameplays nu smile

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
19 mars 2012
KBAragger skrev:
Eddy skrev:
KBAragger skrev:

var det finare i mexikanska gulfen än i vietnam? tongue

Mer Diktatur och politiska mord. Och kanske några inbördeskrig.

Sök