3290
Sök

940 turbo tappar bränsletryck när den får stå

1 230 Inlägg
19 mars 2012
Trådstartare
tjena! har lite problem med bilen, när man stänger av den och den får stå så verkar det som den tappar bränsletrycket för när man sen ska starta får man stå på startmotorn en stund innan den går igång och det är lite jobbigt eftersom han då drar ur batteriet rätt bra.. vad kan det vara som är fel? kan det vara pumpen inne i tanken som är problemet? eller finns det nån backventil som kan strula? MVH

94 Inlägg
19 mars 2012
de borde väll kunna vara förpumpen som är paj i tanken? hade samma problem emd min 740 + att den inte starta alls nästan när de blev lite mindre soppa i tanken... då var förpumpen trasig.

460 Inlägg
19 mars 2012
manne_940 skrev:
tjena! har lite problem med bilen, när man stänger av den och den får stå så verkar det som den tappar bränsletrycket för när man sen ska starta får man stå på startmotorn en stund innan den går igång och det är lite jobbigt eftersom han då drar ur batteriet rätt bra.. vad kan det vara som är fel? kan det vara pumpen inne i tanken som är problemet? eller finns det nån backventil som kan strula? MVH

Stå inte och mal på starten i onödan då, prova att ha tändningen på i 5-10sek innan du startar och se om det blir någon skillnad. smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

106 Inlägg
19 mars 2012
tja ja hade så på en gammal 900 en gång å då va de ett bränslefilter som satt nästan vi tanken som d hade rostat hål i..kan juh kolla om de kan va d..

1 230 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
smilesante skrev:
de borde väll kunna vara förpumpen som är paj i tanken? hade samma problem emd min 740 + att den inte starta alls nästan när de blev lite mindre soppa i tanken... då var förpumpen trasig.

precis så verkar min också vara! när min går ner påp reserven brukar den vara extra svår att starta! sad

1 230 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
nu börjar det bli lite akut här! batteriet sjunger på sista versen och vill inte köpa nytt förns jag har åtgärdat problemet! nån som har nåt förslag på en billig pump till tanken? behöver ju inte vara nån bosch 044 direkt eftersom jag bara har drygt 180hk men nåt förslag på en billig pump som skulle funka fint?

3 235 Inlägg
19 april 2012
Vilken biltemapump som helst...

1 230 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
engolf skrev:
Vilken biltemapump som helst...

finns det såna pumpar på biltema? har för mig att det inte gjorde det när jag skulle ha till min gamla 940 så jag fick köpa från skroten.. men nu tänkte jag köpa nån ny "kopia" istället

140 Inlägg
19 april 2012
Det finns en backventil som sitter vid bränslepumpen under bilen å den brukar gå sönder. så när bilen är avslagen ett tag så tappar den trycket.

429 Inlägg
19 april 2012
Köp en audi pump till A3/A4/S4 osv... passar rätt bra

1 230 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
_mattsson_ skrev:
Det finns en backventil som sitter vid bränslepumpen under bilen å den brukar gå sönder. så när bilen är avslagen ett tag så tappar den trycket.

vart kan man köpa denna backventil?

140 Inlägg
19 april 2012
Sånna har dom på volvo. men det kan ju hända att dom har på mekonomen lr mecka.

Sök