22 april 2012
Trådstartare
Då blir de lite update!
När man kom ut i morse va dörrsidorna torkade och fina:) så då va att kapa upp hålen till högtalarna
Tyckte dock att de fortfarande känndes som de va något ivägen... Så de va bara till o kapa lite där så löste de problemet sig
Sen va de dags o prova högtalarna i dörren
Passar perfekt!
Sen har jag spenderat eftermiddagen/kvällen i Team Ålarensets Garage med en vinkelslip o grovslipat dörrsidorna och kapat till dom
Och en bild på bägge
Så nu e de kvar lite glasfibring och inpassning i bilen sen e de dags att börja jobba på slutfinishen
Har inte provat dom än utan bara byggt med ögonmått så de finns en risk att det får moddas lite i efterhand men jag har försökt ha ganska goda toleranser så jag hoppas på det bästa! De som jag är mest orolig för är att det inte ska gå att öppna handskfacket med högerdörren stängd. Jag hoppas att det ska gå men det är förbannat tajt där.. Alternativet hade varit att försänka baffeln i dörren o riskerat att högtalarmagneten hade tagit i då det är ganska tajt även där..
Kan däremot meddela att dörrarna har hållit sig 100% raka genom hela processen utan minsta tendens till att dra sig!
"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"