Denna dagen började med ett rejält ösregn så jag fick vänta tills de hade torkat upp lite så man kunde ut och bygga
Fick ändå en del gjort:)
Provhoppade lite på mina dörrsidor för att testa hållbarheten
(80kg studsande belastning) Va ngn liten knakning men dom sprack inte iaf:) Sen ska där dessutom på ett lager glasfiber invändigt på filten
Sen fick jag ett flip och drog igång lite med lådan
Som jag sagt tidigare så ska lådan bli ngt lite extra
Tanken är att det ska byggas en "huv" över lådan som ska tvinga basen frammåt. Sidorna ska sedan täckas med covers för att täta bakåt. På så sätt hoppas jag att slippa backluckeskrammlet och få in all basen i bilen. Kan funka, kan bli rent åt helvete. Teorin verkar bra iaf
Så jag satte igång o sågade ut sidostyckena till huven, detta använde jag spån till då de är betydligt bättre o skruva i ändarna på utan att de spricker.
Sen va de dags att göra själva huven. Här använde jag MDF då det ger en slätare yta
Nu e själva grunden till huven klar. Blev inte helt nöjd med denna så den får duga till att testa min teori och om det funkar så ska det tillverkas en ny. Tanken är att insidan ska rundas av mer.
När jag va klar med grunden har jag ingen nytta av att ha lådan lös längre så jag tänkte att jag kan passa på att spela in basarna lite
Tänkte att de e lika bra o testa utan huven med så man har något att jämföra med:)
Kopplade steget o provspelade lite:) Nu har jag inget vidare framsystem(Saab AS2) och jag vågade inte dra på för mycke heller än men det verkar lovande måste jag säga!
Ser fett ut med dubbla 50mm2 till steget.
Funderar på om man ska slänga väck ena strömkabeln och montera Volt+Ampere-displayen som jag har liggandes istället. Då kan man ju se hur mycket effekt steget drar o få ett hum om hur mycket man ger basarna
Hur tycker ni jag ska göra? Dubbla 50mm2 eller display?
Imorgon ska jag iväg på arbetsintervju i Malmö och därefter ska jag förhoppningsvis hämta ut mitt steg till framsystemet om de kommer som beräknat
Tänkte dessutom slänga iväg en beställning på dämpmatta till framdörrarna nu så jag kan få dom färdiga
Godnatt!