Hej!
I Fredags så tankade jag i bilen ca 20L
Körde 2mil och skulle stanna för att uträtta ett ärende!
När jag kommer tillbaka till bilen är det en fet pöl vid högra bakhjulet på bilen, tänker först att det är vatten men ju mer jag närmar mig bilen känner jag bensinlukten och ser hur det rinner ner soppa alldeles framför bakhjulet!
!
Den första tanken som slår mig är att tanken helt enkelt gett upp! Jag körde fort undan bilen och ställde den hos en kompis som bor ett par kilometer hemifrån mig!
Bilen fick stå där tills idag. All bensin hade runnit ur nu när jag kom dit, jag slog i 5L sås och ingenting rann ur den, luktade möjligen lite soppa.. Efter 5 minuter startar jag bilen och då säger kompisen som står utanför bilen att "nu börjar det rinna" mycket riktigt, det pissade ur bensin!
Jag sket i det för jag ville få hem bilen, hade ingen möjlighet att dra hem den!
Jag börjar köra hem, och efter 2-3 km smäller det till lite lätt bakifrån och sedan pyser det ett par sekunder!
När jag kommer hem är hela bakfälgen full med bensin och det rinner från skivan och fälgens innerkanter!
Vad kan det vara som läcker????
Har ingen tid att plocka ner skiten just nu så jag tar gärna emot förslag på vad felet kan vara så jag vet vad jag har att vänta mig sen när jag plockar ner skiten