3188
Sök

Ni som kör Evo !

1 813 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
hejsan alla evo älskare.
jo jag undrar vad dricker era bilar per mil ?
tankade full tank på min å kom bara 22 mil på en 50 liters tank )=
nydligen köpt bilen så misstänkte kanske att något inte står helt rätt till.
vet inte vad det e för pump i tanken. bilen ska vara mappad sa förra ägaren å trimmad och min är då en Evo 4 men med en motor från en Evo 6a som e impoterad från japan har papper på det men lite svårt att förstå vad det betyder då ja inte har en aning om något om japansk text i mina ögon e det massa fyrkanter typ tongue

så vill se lite vad andra evos dricker per mil å hur långt ni kommer på en tank ? !

Åk före du så väntar jag på dig där..!

719 Inlägg
20 mars 2012
0,9 Landsväg men då får man köra väldigt lugnt.

13 Inlägg
1 813 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
ne nått e på tok kan ja oxå räkna ut tongue kolla ägar listan fan ingen som ägt bilen mer än knappt en månad haha tongue måste undersöka vafan felet kan vara måste rinna ut soppa i himlen för under kommer det fan inget va ja kan se. syns inget heller när det e blött ute )=

57 Inlägg
20 mars 2012
tung fot nu i början kanske??? alltid kul o gasa o då försvinner bensinen fortare än f*n

624 Inlägg
20 mars 2012
min drog i snitt från göteborg t sthlm 0,86.. sjukt bra i mina ögon med tanke på prestandan!
men då rullade jag lugnt (Lagligt)

who´s the man?

1 813 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
det roliga e att ja gasar inte överdrivet skulle se vad ja kunde få ner den till växlar runt 3000varv )= å inte snabba hastigheter. normal körning om man säger så. ligger fan på 2,3 L milen e ju tok för mkt tongue

därför tänkte ja att alla evos drack som fan men verkar ju inte så. då e där nått som inte stämmer i motorn)=
tanka fullt igår igen å nu e det halvtank å har kört 9,4 mil )=

Forummoderator
26 339 Inlägg
20 mars 2012
dj_padde skrev:
det roliga e att ja gasar inte överdrivet skulle se vad ja kunde få ner den till växlar runt 3000varv )= å inte snabba hastigheter. normal körning om man säger så. ligger fan på 2,3 L milen e ju tok för mkt tongue

därför tänkte ja att alla evos drack som fan men verkar ju inte så. då e där nått som inte stämmer i motorn)=
tanka fullt igår igen å nu e det halvtank å har kört 9,4 mil )=

Tror nåt är väldigt galet med den där faktiskt.
Går det inte kolla felkoder eller nåt på en sådan?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 813 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
inte en aning faktiskt köpte bilen i lördes så vet inte så mkt om den faktiskt.
visst den har en bra bit över orginal effekten som är på 280hk sitter en evo 6s motor i den med massa extra tillbehör turobo grenrör spridare mappad å grejer så vet inte om det e det som gör att den suger soppa så in i helvete trodde den läckte men då borde man sett underbilen när det e blött att det ran ut något men inte en droppe utav nått jag kan se )=

1 150 Inlägg
20 mars 2012
Ryker de mycket då?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

1 813 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
ne inte vad ja kan se.
du får väl ligga bakom en dag å kolla ? tongue

1 150 Inlägg
20 mars 2012
dj_padde skrev:
ne inte vad ja kan se.
du får väl ligga bakom en dag å kolla ? tongue

Kommer aldrig att ske =P

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

1 813 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
haha tror du inte tongue vi får väl se smile

1 433 Inlägg
21 mars 2012
vet du hur många häst du har i den ^^ ? big_smile

1 813 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
inte en aning=( men ska bänka den så fort ja hinner. Säger orginal så ljuger jag inte så 280hk :p

110 Inlägg
21 mars 2012
låter ju inte alls bra:s mappningen verkligen rätt gjord ?  kollat stift och allmän service på den ?

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!

2 230 Inlägg
21 mars 2012
sitter det ingen BBL i den då? så du kan se om det går fett?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 813 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
Mappningen vet ja inte står på japanska:p servic ska göras inom kort.  Bbl? vet ja inte ens ad det e :p

731 Inlägg
21 mars 2012
Min evo drack 0.9 när jag räknade ut en sträcka från stockholm till vemdalen. Här hemma har jag vart uppe i dom siffrorna du snackar om också. Men mestadels ligga runt 1.3 milen.
Polarens impreza var uppe i liknande sifforor med.
Dock bör man köra som en jävla idiot för att komma upp där tycker jag.

Ett tips till dig hade vart att skaffa en ARF mätare. Så du kan se lambda värden och air / fuel raito. Hade det i evon, sjukt bra att se hur värden ligger mm. Kan lätt vara värt pengarna.

110 Inlägg
21 mars 2012
hardrox skrev:
Min evo drack 0.9 när jag räknade ut en sträcka från stockholm till vemdalen. Här hemma har jag vart uppe i dom siffrorna du snackar om också. Men mestadels ligga runt 1.3 milen.
Polarens impreza var uppe i liknande sifforor med.
Dock bör man köra som en jävla idiot för att komma upp där tycker jag.

Ett tips till dig hade vart att skaffa en ARF mätare. Så du kan se lambda värden och air / fuel raito. Hade det i evon, sjukt bra att se hur värden ligger mm. Kan lätt vara värt pengarna.

Det låter ju som det bästa padde fan ser man ju hur fett den går! finns ju inte mycket mer göra i så fall avgas test är ju också ett alternativ!

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!

Sök