3041
Sök

Volvo 740 kabelbrand?

4 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Har till sist tagit körkort!
Dock upptäckte jag direkt ett problem med bilen när jag satte mig i den och skulle testa alla knappar och reglage innan jag gav mig iväg på mitt första äventyr, och det har med "helljus-spaken" att göra.

När jag drog den mot mig tändes ofc helljuset, men jag såg att det även kom ett litet rökmoln från markerade delen i denna bild: (tog random bild från internet, passande nog härifrån)
http://i.imgur.com/zFKg9.jpg

Det pyser inte ut rök konstant, utan det kommer en liten puff precis när helljuset aktiveras. Samma problem upprepades då jag starta om motorn och testade en gång till.

Vad f#n kan detta bero på? Kan det ha något å göra med att bilen varit _stående under hela vinterhalvåret_ och att det hela bara beror på... ja, damm elr något som kommit in i systemet?

ps: värt att nämna är att varselljuset vänster fram dog tidigare på dagen då jag skulle tanka bilen, huruvida det finns något sammanband vet jag inte..

Fri fart för ett fritt folk!
14 175 Inlägg
21 mars 2012
byt spak så är nog problemet ett minne blott troligen är det lite glappt i spaken efter att den stått

inte värt risken för 50kr att elda upp bilen
kan även försvinna av sig själv men inte riktigt värt risken

Kör fort så hinner inget hända...

4 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Testade igår igen, och nu kom det ingen rök! Antar att det bara var någon oxidering/smuts bara smile

Sök