3453
Sök

Någon verkstad i Malmö som utför sänkning av bil?

420 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
#1
Hade varit tacksam om man kan få med en ungefärlig kostnad, vill sänka en prelude

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Dumpersförare.
970 Inlägg
21 mars 2012
#2
Enklast är ju att du letar efter verkstäder och hör med dom. vad dom ska ha. blir ju billigare om du skaffar sakerna sj.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

420 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
#3
vad behöver man för något?

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Dumpersförare.
970 Inlägg
21 mars 2012
#4
Danyeal skrev:
vad behöver man för något?

Ja du behöver ju en sänkningsats 4 fjädrar då. kolla på olika stylingfirmor på nätet. sc styling har bra priser.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

2 230 Inlägg
21 mars 2012
#5
Danyeal skrev:
vad behöver man för något?

Sänk fjädrar eller sänkfjädrar samt anpassade dämpare.  eller om du köper "Coilovers"

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Dumpersförare.
970 Inlägg
21 mars 2012
#6
vill du ha det billigt köp bara fjädrar. det andra är dyrare

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

420 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
#7
opelcoffe skrev:
vill du ha det billigt köp bara fjädrar. det andra är dyrare

Tackar så mycket min vän, ska kolla på scstyling! tack tack!

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Dumpersförare.
970 Inlägg
21 mars 2012
#8
Danyeal skrev:
opelcoffe skrev:
vill du ha det billigt köp bara fjädrar. det andra är dyrare

Tackar så mycket min vän, ska kolla på scstyling! tack tack!

Jepp varsegod

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 mars 2012
#9
Danyeal skrev:
opelcoffe skrev:
vill du ha det billigt köp bara fjädrar. det andra är dyrare

Tackar så mycket min vän, ska kolla på scstyling! tack tack!

Dock blir det ju dyrare i längden då du avsevärt förkortar stötdämparnas livstid ifall dessa inte är anpassade efter fjädrarna. Du åker då på att byta dämpare oftare.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 mars 2012
#10
Beror ju på hur mkt man sänker oxå.
H&R säger att det är lungt att köra med dom gamla dämparna upp till 40mm.

Men så är det ju skillnad på H&R och tjing-tjong fjädrar tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

420 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
#11
LeafBox skrev:
Beror ju på hur mkt man sänker oxå.
H&R säger att det är lungt att köra med dom gamla dämparna upp till 40mm.

Men så är det ju skillnad på H&R och tjing-tjong fjädrar tongue

Om du tar en titt på bilen så ser du att den är rätt så hög tongue .. men jag hade täntk köpa kjolpaket till .. kanske ska göra de först och sedan sänka eller det spelar ingen roll?

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 mars 2012
#12
Danyeal skrev:
LeafBox skrev:
Beror ju på hur mkt man sänker oxå.
H&R säger att det är lungt att köra med dom gamla dämparna upp till 40mm.

Men så är det ju skillnad på H&R och tjing-tjong fjädrar tongue

Om du tar en titt på bilen så ser du att den är rätt så hög tongue .. men jag hade täntk köpa kjolpaket till .. kanske ska göra de först och sedan sänka eller det spelar ingen roll?

Skit i kjolpaketet och köp coilovers istället isf!
Ser bara förjävligt ut ändå tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

420 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
#13
tänkte på de också, ser mycket renare ut utan kjolpaket .. men vad är skillnaden på coilovers och fjädrar?

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 mars 2012
#14
Danyeal skrev:
tänkte på de också, ser mycket renare ut utan kjolpaket .. men vad är skillnaden på coilovers och fjädrar?

Coilovers är ett helt fjäderben som är ställbara i höjd.
https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcT9929kfeOnM31CJVxdCqaUyVIsUZ_9kSyfn0dBFVnDS_J6jH__Bw

På så sätt kan åka låååååågt och ändå få stötdämpare som passar.
Dem billigare coilsen brukar dock bli rätt stötiga, men när man åker lågt kan man inte åka fort ändå satt wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

420 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
#15
LeafBox skrev:
Danyeal skrev:
tänkte på de också, ser mycket renare ut utan kjolpaket .. men vad är skillnaden på coilovers och fjädrar?

Coilovers är ett helt fjäderben som är ställbara i höjd.
https://encrypted-tbn1.google.com/image … S_J6jH__Bw

På så sätt kan åka låååååågt och ändå få stötdämpare som passar.
Dem billigare coilsen brukar dock bli rätt stötiga, men när man åker lågt kan man inte åka fort ändå satt wink

vad brukar 4st ligga på ungefär? och tål dem här mer än vanliga fjädrar?
Senast redigerat av Danyeal (21 mars 2012)

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 mars 2012
#16
Danyeal skrev:
LeafBox skrev:
Danyeal skrev:
tänkte på de också, ser mycket renare ut utan kjolpaket .. men vad är skillnaden på coilovers och fjädrar?

Coilovers är ett helt fjäderben som är ställbara i höjd.
https://encrypted-tbn1.google.com/image … S_J6jH__Bw

På så sätt kan åka låååååågt och ändå få stötdämpare som passar.
Dem billigare coilsen brukar dock bli rätt stötiga, men när man åker lågt kan man inte åka fort ändå satt wink

vad brukar 4st ligga på ungefär? och tål dem här mer än vanliga fjädrar?

Beror helt och hållet vilken bil man har. Till Golf och Civic där dom är vanligast finns dom så billiga som ~2,5k medans till min gamla Audi Coupé tex fanns det så gott som inga, så där kostade dom minst 8k.

Tål och tål... Dom allra flesta är godkända utav tyska kvalitetsregler (TUV)
Det vanligaste problemet folk har är väll när det vart vinter, och ringarna som man ställer in höjden med rostat fast för att man glömt smörja dom innan. Dock är ju det handhavande fel, och inte produkten i fråga.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

420 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
#17
LeafBox skrev:
Danyeal skrev:
LeafBox skrev:

Coilovers är ett helt fjäderben som är ställbara i höjd.
https://encrypted-tbn1.google.com/image … S_J6jH__Bw

På så sätt kan åka låååååågt och ändå få stötdämpare som passar.
Dem billigare coilsen brukar dock bli rätt stötiga, men när man åker lågt kan man inte åka fort ändå satt wink

vad brukar 4st ligga på ungefär? och tål dem här mer än vanliga fjädrar?

Beror helt och hållet vilken bil man har. Till Golf och Civic där dom är vanligast finns dom så billiga som ~2,5k medans till min gamla Audi Coupé tex fanns det så gott som inga, så där kostade dom minst 8k.

Tål och tål... Dom allra flesta är godkända utav tyska kvalitetsregler (TUV)
Det vanligaste problemet folk har är väll när det vart vinter, och ringarna som man ställer in höjden med rostat fast för att man glömt smörja dom innan. Dock är ju det handhavande fel, och inte produkten i fråga.

Finns det några problem mer än gubbar när man kör en låg bil, inga problem på vintern förutom att man ska smörja dom? och hur vet jag vilka fjädrar som passar min prelude?

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 mars 2012
#18
Danyeal skrev:
LeafBox skrev:
Danyeal skrev:

vad brukar 4st ligga på ungefär? och tål dem här mer än vanliga fjädrar?

Beror helt och hållet vilken bil man har. Till Golf och Civic där dom är vanligast finns dom så billiga som ~2,5k medans till min gamla Audi Coupé tex fanns det så gott som inga, så där kostade dom minst 8k.

Tål och tål... Dom allra flesta är godkända utav tyska kvalitetsregler (TUV)
Det vanligaste problemet folk har är väll när det vart vinter, och ringarna som man ställer in höjden med rostat fast för att man glömt smörja dom innan. Dock är ju det handhavande fel, och inte produkten i fråga.

Finns det några problem mer än gubbar när man kör en låg bil, inga problem på vintern förutom att man ska smörja dom? och hur vet jag vilka fjädrar som passar min prelude?

Man slår ofta sönder oljetråg, måste sicksacka genom gatorna, skrapar i lite här och var wink
Dom flesta ställer upp sina coils innan vintern för att få lite extra markfrigång (snövallar osv) så då kan du ju passa på att smörja in dom i fett.

Du får ju helt enkelt köpa ett par gjorda för din bil tongue Precis som med allt annat står det ju under artikeln på den hemsida du nu beställer ifrån om dom passar eller inte.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

420 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
#19
hm, kanske bara ska köra på fälgar o vara nöjd, försöker få ett JDM tema på bilen men det verkar svårt tongue

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Dumpersförare.
970 Inlägg
21 mars 2012
#20
Danyeal skrev:
hm, kanske bara ska köra på fälgar o vara nöjd, försöker få ett JDM tema på bilen men det verkar svårt tongue

asså om du går in på en stylingfirma söker du bara upp styling till din bil, sen är det bara att leta efter vad som finns i sänkning. priset varierar ju var man köper. inte bara på massa annat.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97


Sök