2439
Sök

BMW 750iA E32 galenskapsprojekt

2 911 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#301
Nån fler bild gömde sig i kameran tongue


Batterierna i dess tilltänkta position, skall in med 4st till smile

http://www.boxmen.se/bmwprojekt/0415/1.jpg


Fästet till bandet som håller i tanken hade rostat sönder, svetsade dit en fyrkantsbricka, no whajn, jag är glad amatörsvetsare wink

http://www.boxmen.se/bmwprojekt/0415/2.jpg


Fästet klart och tankbandet monterat!

http://www.boxmen.se/bmwprojekt/0415/3.jpg

55 Inlägg
17 april 2007
#302
Snacka om att det är ett häftigt bygge du håller på med där.
har tänkt på nåt liknande på min bil men inte så radikalt som du håller på. hehehe.
har planer på att byta front på min bil och få den helt omlackad i sommar och eventuellt även fixa inredningen till något annorlunda.

keep up the good work där.
ser gärna fram emot fler bilder.

Kör: Volvo xc70 D5 2013. Fd: civil polisbil

98 Inlägg
17 april 2007
#303
Det börjar ju gå framåt igen! men 6 batterier?! why?


/Fiddey~

Det man inte kan får man lära sig!

2 911 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
#304
Fiddey skrev:
Det börjar ju gå framåt igen! men 6 batterier?! why?


/Fiddey~
För att det krävs kraft att driva slutstegen, totalt blir det 10st batterier, det är ungefär 14 volt och 600 ampere, det är nästan lite i underkant för de cirka 10.000w effekt som kommer finnas i bilen.

326 Inlägg
20 april 2007
#305
Decibel skrev:
Fiddey skrev:
Det börjar ju gå framåt igen! men 6 batterier?! why?


/Fiddey~
För att det krävs kraft att driva slutstegen, totalt blir det 10st batterier, det är ungefär 14 volt och 600 ampere, det är nästan lite i underkant för de cirka 10.000w effekt som kommer finnas i bilen.
HAHA du är galen tongue (obs ta inte illa upp) grymmt blir det iaf smile

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

2 911 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
#306
Är rätt lungt med uppdateringarna nu.

Firman ska byta lokal, vi har hittils delat lokaler med ett annat företag men vi båda har växt enormt senaste tiden att vi båda behöver mer plats.
Så nu skall vi flytta till egna lokaler, imorgon skriver jag på hyrespappren för 220 kvadrat verkstad smile

Så, om någon sundsvallsbo söker garage/mekplats, hör av er wink

409 Inlägg
23 april 2007
#307
okej jag förstår varför du kallas MR BAS!
nice projekt!

607 Inlägg
24 april 2007
#308
Decibel skrev:
Är rätt lungt med uppdateringarna nu.

Firman ska byta lokal, vi har hittils delat lokaler med ett annat företag men vi båda har växt enormt senaste tiden att vi båda behöver mer plats.
Så nu skall vi flytta till egna lokaler, imorgon skriver jag på hyrespappren för 220 kvadrat verkstad smile

Så, om någon sundsvallsbo söker garage/mekplats, hör av er wink
Mek plats big_smile

Kan ju skicka ett pm om du har plats över, är så less på att skruva i trånga utrymmen tongue

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

2 911 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
#309
Inte nog med att man ska flytta firman, åkte på ryggskada i tisdag också, legat på ortopeden ett tag men pallade fan inte med och skrev ut mig själv.

2 kotor i ryggen skadade och ryggmärgsnerven ligger i kläm, kan fan knappt gå.
Dom vågar inte operera än heller, risken är att dom skadar nerven och då blir jag lam från nacken och neråt. Får se när de blitt bättre om ett tag, nu blir de sex veckor på piller och kryckor.

Så om nån söker arbete i sundsvall inom lite biljobb, svets, slipning, billjudsbyggen, skicka CV i PM, även extraarbetare sökes wink

2 594 Inlägg
27 april 2007
#310
fyy fan va illa jag hoppas det går bra så man får fortsätta följa bygget

Gödseldräng
4 529 Inlägg
27 april 2007
#311
aj då låter inte bra har haft samma besvär när jag jobbade i ladugården hmm
synd att du bodde så långt bort skulle gärna jobba häcken av mig på det företaget wink


2 911 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
#312
Vet inte om jag åker på stryk nu eller nåt wink

Men, projektet kommer delvis läggas ner.
Jag kommer åka på 2 operationer, en om 6v och en till om 10v, så jag kommer inte kunna färdigställa allt inom vettig tidsram.

Troligen kommer jag däremot fixa iordning bilen helt utseendemässigt och lär krängas iväg helt eller delvis klar, men det blir inget ljud i den tyvärr.
Dock kjolpaket o.s.v. landar nog där.

Men ni ljud-galningar, misströsta inte, postar snart nya projekttråden för ljudbygge, den bilen är däremot klar och behöver bara sättas in ljud i som min rygg tillåter smile
Senast redigerat av Decibel (6 maj 2007)

Svetsare
80 Inlägg
6 maj 2007
#313
satan!!! hoppas det löser sig ändå!

Det ska va TYSKT!!!

136 Inlägg
6 maj 2007
#314
Operationer, på riktigt. Jag hoppas det blir rätt på din rygg!

Speed FMK
849 Inlägg
9 maj 2007
#315
Decibel skrev:
Vet inte om jag åker på stryk nu eller nåt wink

Men, projektet kommer delvis läggas ner.
Jag kommer åka på 2 operationer, en om 6v och en till om 10v, så jag kommer inte kunna färdigställa allt inom vettig tidsram.

Troligen kommer jag däremot fixa iordning bilen helt utseendemässigt och lär krängas iväg helt eller delvis klar, men det blir inget ljud i den tyvärr.
Dock kjolpaket o.s.v. landar nog där.

Men ni ljud-galningar, misströsta inte, postar snart nya projekttråden för ljudbygge, den bilen är däremot klar och behöver bara sättas in ljud i som min rygg tillåter smile
Huvudsaken är ju att du blir bra! hoppas operationerna går bra och att du blir kry snart. ser fram emot kommande trådar!

Mvh Ludde


88 Inlägg
5 juni 2007
#316
hur går det här då?

mvh jocke


Jackass
799 Inlägg
3 augusti 2007
#317
Hoppas du kryar på dig mannen!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

349 Inlägg
5 augusti 2007
#318
Trevligt projekt det har! Har sjalv haft tankarna inne pa att antingen kopa en san har bil eller en jaguar XJ12 (har ocksa en V12 och ar ganska sa branslesnal).
Detta ska helt klart foljas!


2 911 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
#319
Finns inte så mycket att följa.
Projektet är nerlagd och bilen kommer säljas som den står nu, eller garagelackas och säljas i det skicket som busbil.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
5 augusti 2007
#320
Tråkigt hmm  Men vi får hoppas att du kommer tillbaks frisk och byggsugen smile Lycka till med operationerna.
Mvh Marcus.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan


Sök