2738
Sök

Volvo 850 T5. Fungerar soppapump från GLT?

25 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Hej,

Då har ett nytt problem uppstått efter att jag fixat alla dom andra på bilen, såklart, när jag skulle starta bilen så ville den inte och det är soppapumpen som har gått sönder då skrället bara klonkar till när man sätter spänning på den.

Då är det så att jag har en 850 GLT (2,5L 10V) som jag ska skrota men är det någon som vet om den soppapumpen fungerar att ha i T5an? Eller blir det för lågt tryck kanske?

2 763 Inlägg
22 mars 2012
ppihC skrev:
Hej,

Då har ett nytt problem uppstått efter att jag fixat alla dom andra på bilen, såklart, när jag skulle starta bilen så ville den inte och det är soppapumpen som har gått sönder då skrället bara klonkar till när man sätter spänning på den.

Då är det så att jag har en 850 GLT (2,5L 10V) som jag ska skrota men är det någon som vet om den soppapumpen fungerar att ha i T5an? Eller blir det för lågt tryck kanske?

850 GLT har väl ändå 20ventiler och 170hk? roll

Volvo - For Life

25 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Mycket möjligt, har dålig koll på just dom icke-turbomodellerna.
Det står GLT i papperna, dock så är det importerad så det kan ju vara felmärkning.
Det är 144hk i den iallafall

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
22 mars 2012
Är det inte samma/lika pump i alla 850? oavsett motor?

2 763 Inlägg
22 mars 2012
ppihC skrev:
Mycket möjligt, har dålig koll på just dom icke-turbomodellerna.
Det står GLT i papperna, dock så är det importerad så det kan ju vara felmärkning.
Det är 144hk i den iallafall

Om det är en 144hk så är det en 2,5SE, det är ingen GLT!

Volvo - For Life

8 251 Inlägg
22 mars 2012
tal0n skrev:
Är det inte samma/lika pump i alla 850? oavsett motor?

Jo, det är samma sorts pump i alla modeller.

25 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Testade att byta från min 2.5SE (I got it right this time! big_smile) till T5an för att se om det gick innan ni hann svara och det gick hur bra som helst.

Anledningen till att jag frågade var för att jag pratade med en som jobbar på en volvoverkstad och han var osäker på om det var samma då han inte skruvat så mycket med just 850. Jag tyckte dock att det verkade konstigt så då blev det en tråd här för att vara på säkra sidan.

Tack för era svar.

Och BOLIN_:  Jag ber om ursäkt om jag gjorde dig upprörd med mitt modellfel men som jag skrev så har jag inte stenkoll på icke-turbomodellerna.

2 763 Inlägg
23 mars 2012
ppihC skrev:
Testade att byta från min 2.5SE (I got it right this time! big_smile) till T5an för att se om det gick innan ni hann svara och det gick hur bra som helst.

Anledningen till att jag frågade var för att jag pratade med en som jobbar på en volvoverkstad och han var osäker på om det var samma då han inte skruvat så mycket med just 850. Jag tyckte dock att det verkade konstigt så då blev det en tråd här för att vara på säkra sidan.

Tack för era svar.

Och BOLIN_:  Jag ber om ursäkt om jag gjorde dig upprörd med mitt modellfel men som jag skrev så har jag inte stenkoll på icke-turbomodellerna.

Ursäkta "ppiC" Det var inte meningen att låta upprörd, var bara inte på så bra humör igår och det var inte meningen att det skulle gå ut över dig! Hoppas att du inte tog åt dig.

Mvh Christoffer smile

Volvo - For Life

Sök