2467
Sök

Abs Eller Inte!

78 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Nu är det så att mina bromsar beter sig konstigt på min Mazda 323F -92. motorn är en 1.8 DOHC på 130 hästar (om detta nu har nån betydelse)

min fråga är då... har jag ABS på denna eller inte? pedalen pulserar men inte riktigt likadant som på en bil med abs utan det känns mer som att mina skivor är skeva.

är det någon här som kan ge mig ett rakt svar? eller tips på var jag kan kolla upp detta ?

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
22 mars 2012
DiamondRed skrev:
Nu är det så att mina bromsar beter sig konstigt på min Mazda 323F -92. motorn är en 1.8 DOHC på 130 hästar (om detta nu har nån betydelse)

min fråga är då... har jag ABS på denna eller inte? pedalen pulserar men inte riktigt likadant som på en bil med abs utan det känns mer som att mina skivor är skeva.

är det någon här som kan ge mig ett rakt svar? eller tips på var jag kan kolla upp detta ?

kolla i motorrummet om det finns en liten låda med kopparledningar som går in i den?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

78 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
jag vet att jag har det kugghjulsliknande saken vid framhjulen.. men kan det vara så att bilen är förberedd för ABS ?

537 Inlägg
23 mars 2012
Du har ABS. Har lika bil som du. Titta nogrannare runt kransen så ser du givarna. Alternativt så kollar du på fjäderbenet efter en sladd och följer den. gissningsvis så är en givare paj. Lyser lampan i panelen? Den kan vara bortplockad. Om du hittar givarna så lossa på kontakten och mät med en multimeter och du ska ha ca 1000ohm.

Har du provat att tokbromsa?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 mars 2012
Gör det enkelt..
Kolla om det är en abs säkring inkopplad.

C H E V R O L E T <3

78 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
jag har ju inte det..  ingen lampa lyser :S varken på tändning eller har bilen igång...  har tokbromsat flera gånger och det känns mer som att skivan är skev :S för pedalen hoppar inte utan den mer vobblar.

Forummoderator
18 003 Inlägg
23 mars 2012
Dessa finns både med och utan ABS.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 926 Inlägg
24 mars 2012
Ut och pallnita, blir de spår och luktar bränt så har du inte abs.

Tuggar de har du abs.

7 274 Inlägg
24 mars 2012
Man brukar ju höra rätt duktigt när absen jobbar.

78 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
jag får nog fan ut o prova låsa däcken på nått vänster.. låter inget när man tokbromsar... men pedalen vibrerar som satan när man trycker lätt...gissar på skeva skivor

Sök