3688
Sök

Opel Kadett Caravan -88 dimljus fram kortsluter motor, måste vara på

23 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Tjena!

Har en Opel Kadett Caravan från 88 som går mycket bra och så..

Det enda är att dimframljusen måste vara på. Stänger man av den så vägrar motorn att starta och gör man det när man kör så dör motorn; motorn kortssluts alltså.

http://calibrateamsweden.se/faq/motorlampa.jpg lyser när tändningen är på och dimframljuslampan är på. Stänger man av lampan slocknar varningslampan.

Jag har inga fysiska dimframljus monterade, så det stör inte andra trafikanter eller besiktningen, men går det att lösa på något sätt?

23 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Vi säger såhär då, hur kopplar man ur lampan för motorfel alternativt dioden för dimframljuset? smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
24 mars 2012
Ett smidigt stöldskydd ju:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

23 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Ett smidigt stöldskydd ju:)

Haha, jo sant faktiskt!! Farligt bara om nån som köper den sen ba på motorvägen:
Jaha, vad är detta? Äh, stänger av dimframljusen...woooooops!

big_smile

Nämen..är det svårt att öppna "panelen"?

23 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Jag som är lite ordentlig av mig:
Nu är problemet fixat! Det var nån liten kabel från dimframljustknappen som var felkopplad i motorrummet. (Uppe till höger, vid batteriet)
Kanske inte säger så mycket, men prövade öppna upp i kupén (sitter skruvar vid ratten och kring hastighetsmätarn) och se vart kablarna går.

Det som egentligen hjälpte var att använda en "multi/voltmeter" och kolla var du har ström och inte när dimframljuslapan är på/av..

Verkar som att tidigare ägare har fipplat ihop något eget, för enligt en som haft en exakt likadan Opel tidigare så var det inte original. Vi har inte hittat nån anledning till varför han gjort så, menmen smile

Sök