4001
Sök

BMW 320 ci coupe drar i ratten

42 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
jag bytte till sommardäck och sen efter det så börja den ''greppa'' eller vad man ska säga. lite för mycke . eller så känns de som att den svänger själv ibland. drar i ratten. eller när man bromsar. har detta något att göra med att de kan va nåt löst med framvagnen ? det står inspection på skärmen när jag startar den. det är en 04

1 926 Inlägg
24 mars 2012
Vilken dimension har du på däcken?

Antar att de är bredare än vinterdäcken, och bredare däck spårar mer. Min e46ci spårade sjukt mycket med 18"

Inspection är service föresten, dags att serva bilen!
Senast redigerat av Spelis (24 mars 2012)

42 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
joo jag vet, ska serva den imorrn:) men jaa jag bytte typ från 16 plåtfälgar till 17 tum aluminium sommar däck så , är det därför då ?

huh?
10 427 Inlägg
25 mars 2012
Min 323 Ci spårar också lite "för" mycket med sommardäcken på. Men det är väl smällar man får ta wink
Finns inga direkta brister i chassit vad jag eller bilprovningen upptäckt, mer än att bakre länkarmsbussningarna
fram kanske är lite mjuka, borde kunna påverka negativt en del. Ska byta dessa inom någon vecka så
får se om det blir bättre (bytta på garanti sist 2004).

42 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
jaha okej, gött att de inte lär va något då smile tack för alla svar steifan, du e en BMW gud smile) du har en fin jävel btw:P
köpte tyvärr en 320, och fattade vad du menade med lite seeg sådär. men de skiter jag i för den e så snygg big_smile faceliften. kanske trycker lite till kräm i den sen. vill helst ha lite småfix på den typ som fina fälgar och en CSL baklucka. kanske M3 gälarna. ser lite fake ut så vetefan.

huh?
10 427 Inlägg
27 mars 2012
Croozy skrev:
jaha okej, gött att de inte lär va något då smile tack för alla svar steifan, du e en BMW gud smile) du har en fin jävel btw:P
köpte tyvärr en 320, och fattade vad du menade med lite seeg sådär. men de skiter jag i för den e så snygg big_smile faceliften. kanske trycker lite till kräm i den sen. vill helst ha lite småfix på den typ som fina fälgar och en CSL baklucka. kanske M3 gälarna. ser lite fake ut så vetefan.

Har väl inte bidragit med något särskilt egentligen, men tack ändå tongue Får se om jag löser något
spårningsbekymmer med min bil först och främst, kan återkomma med info hur det blev efter
bussningsbytet.

En 320 2,2 är ju nästan lika snabb som en gammal 323 som i sin tur är nästan är lika snabb som en 325 wink

42 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
nån vacker dag blir det en M3 smile nae jag mena mer att du har svarat på alla mina trådar om bmw tongue köpråd etc

Sök