3485
Sök

Bra rengöringsmedel för skinnsäten och instrumentpanel?

stahre
25 mars 2012
Trådstartare
Har ni några tips på några medel som gör rent skinn effektivt, och något för att rengöra instrumentpanel och andra plast detaljer. Har en saab 9-5a och använder några våtservetter för alla plast delar men det blir fläckigt när det torkat.

357 Inlägg
25 mars 2012
Sånna våtservetter är normalt rena döden, då det mer eller mindre är silikonolja som kladdas på.
Dessa rengör inte nämnvärt, men fettet sväljer allt damm, och annan smuts så det ser rent ut.
På sikt pajjar det materialen och gör din bil ännu skitigare:/

En microfiberduk, samt en interiörrengöring av bra kvalitet.
I brist på annat är vad som helst bättre än servetterna:)

En bra interiörrengöring använder man till allt utom rutorna i bilen kan man säga..

MVH/ Nicklas

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

stahre
25 mars 2012
Trådstartare
Har du några tips på några bra medel man kan köpa? Tänkte ut o åka lite nu på dagen o tvätta bilen ikväll.

357 Inlägg
25 mars 2012
Vet inte om du kan köpa autosmart interiorclean nånstans i din närhet?
Eller kanske nån meguiars variant.

Det bästa är ju att köpa en koncentrerad produkt på sikt iaf, då betalar man ju en bråkdel av priset på macken, och får bättre grejor.

MVH/

www.pingens.se
Följ oss på Facebook

357 Inlägg
25 mars 2012
Som nödlösning funkar ju vanligt såpvatten, hade valt det 100ggr framför silikonservetterna iaf:)
Det dryga är att det kan krävas lite mer för o få bort silikonet du tillfört.

NVH/

www.pingens.se
Följ oss på Facebook

stahre
25 mars 2012
Trådstartare
Jag bor i uppsala, men det är söndag så allt är väl inte öppet. Kan man hitta något bra på typ mekonomen?

stahre
25 mars 2012
Trådstartare
typ denna jag har använt nu :s

357 Inlägg
25 mars 2012
Är osäker på vad dom har i sortimentet, men alltså leta efter en rengöring och inte en behandling så att säga.

Men åk förbi clas O där har dom sonaxprylar, inget jag själv använder men deras interiörrengöring ska funka.

Sen skippar du allt vad cockpitshine, vinylglans heter, en smaksak kanske men jag rekomenderar det inte.

MVH/

stahre skrev:
Jag bor i uppsala, men det är söndag så allt är väl inte öppet. Kan man hitta något bra på typ mekonomen?

www.pingens.se
Följ oss på Facebook

Sök