Rquired skrev:
Volvo544special65 skrev:
Rquired skrev:
Det är en Volvo skulle jag tro är det svar som täcker de flesta fall, 850 är en bra bil utan tvekan men eftersom Volvo är ett så inarbetat varumärke i Sverige tror jag att Hisingen i framtiden kan bygga en riktig skitbil och folk hade ändå köpt den "av gammal vana".
Har väl redan provats även om de nu inte byggdes inom landet....400-serien sålde väl t.o.m. bättre än 240 under hela 90-talet.
Men rent seriöst så har ju Volvo i stort sett under hela efterkrigstiden varit Sveriges mest sålda bil, och att det gör avtryck 10-20 år senare på begmarknaden är ju inget konstigt, det såldes ju många fler 850 än Fiat Punto om man säger det som så.
Kanske vi får svaret på framtida frågor om vi idag ställer oss frågan varför Volvo V70 är en så populär nybil....
När jag skrev att Volvo i framtiden kan bygga en riktig skitbil och ändå få den såld fanns där en tanke på att detta redan skett, men vågar man skriva ut det utan att någon tar illa vid sig?
Alla som inte håller med köper en tidig Volvo 440 eller ännu bättre: Volvo 480... Volvo S40 eller V40 funkar med. Gärna Gdi...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!