3656
Sök

Varför är Volvos 850/855 modeller så populära?

Handledare
1 481 Inlägg
29 mars 2012
#21
Johanness skrev:
saab_sonett skrev:
BOLIN_ skrev:
Det är mycket bang for the buck så att säga smile 850 är fina bilar och skulle inte säga nej till en T-gul eller T-röd. Karossen är ju bland de snyggaste Volvo har gjort så, finns ju en anledning till att jag kör den XC jag kör idag, utderbart fin bil och nej, jag har aldrig åkt i en bil av annat märke som har haft samma komfort som min! Skinnklädsel och komfortabla stolar och en förarplats som bjuder in en sådär härligt till att köra! smile Har kört snart 1700 mil sedan 20:e augusti då jag köpte den! smile

Då har du inte åkt i en E39:a. Jag hade en 855T förut. Komforten är inte i närheten av vad BMW:n erbjuder. Du vet väl att 850:s chassie är en kopia på SAAB 9000.
Att den är så vanlig? Ja, det har ju varit Sveriges mest sålda bil i alla år, så inte konstigt att man ser många på vägen.

Vart är likheten?

Saab-9000-2.jpg:http://imageupload.org/?d=B370383A1

Jag skrev chassie. Inte kaross. SAAB:s tekniker mätte upp 850:n när den kom. Måtten var identiska med 9000


Handledare
1 481 Inlägg
29 mars 2012
#22
KBAragger skrev:
saab_sonett skrev:
BOLIN_ skrev:
Det är mycket bang for the buck så att säga smile 850 är fina bilar och skulle inte säga nej till en T-gul eller T-röd. Karossen är ju bland de snyggaste Volvo har gjort så, finns ju en anledning till att jag kör den XC jag kör idag, utderbart fin bil och nej, jag har aldrig åkt i en bil av annat märke som har haft samma komfort som min! Skinnklädsel och komfortabla stolar och en förarplats som bjuder in en sådär härligt till att köra! smile Har kört snart 1700 mil sedan 20:e augusti då jag köpte den! smile

Då har du inte åkt i en E39:a. Jag hade en 855T förut. Komforten är inte i närheten av vad BMW:n erbjuder. Du vet väl att 850:s chassie är en kopia på SAAB 9000.
Att den är så vanlig? Ja, det har ju varit Sveriges mest sålda bil i alla år, så inte konstigt att man ser många på vägen.

nääee inte då, det såldes fler av 240 än 850, 240 låg över 1 000 000 och jag tror antalet får 850 var som 740, på  500 000 talet smile

850/S,V70 var Sveriges mest sålda bil under de år den tillverkades. Det var svårt att sälja den på den tiden när 240 fanns. Då var den knappt påtänkt.


961 Inlägg
29 mars 2012
#23
saab_sonett skrev:
KBAragger skrev:
saab_sonett skrev:

Då har du inte åkt i en E39:a. Jag hade en 855T förut. Komforten är inte i närheten av vad BMW:n erbjuder. Du vet väl att 850:s chassie är en kopia på SAAB 9000.
Att den är så vanlig? Ja, det har ju varit Sveriges mest sålda bil i alla år, så inte konstigt att man ser många på vägen.

nääee inte då, det såldes fler av 240 än 850, 240 låg över 1 000 000 och jag tror antalet får 850 var som 740, på  500 000 talet smile

850/S,V70 var Sveriges mest sålda bil under de år den tillverkades. Det var svårt att sälja den på den tiden när 240 fanns. Då var den knappt påtänkt.

aaah, du räknar med P70 ursäkta tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

961 Inlägg
29 mars 2012
#24
saab_sonett skrev:
Johanness skrev:
saab_sonett skrev:

Då har du inte åkt i en E39:a. Jag hade en 855T förut. Komforten är inte i närheten av vad BMW:n erbjuder. Du vet väl att 850:s chassie är en kopia på SAAB 9000.
Att den är så vanlig? Ja, det har ju varit Sveriges mest sålda bil i alla år, så inte konstigt att man ser många på vägen.

Vart är likheten?

Saab-9000-2.jpg:http://imageupload.org/?d=B370383A1

Jag skrev chassie. Inte kaross. SAAB:s tekniker mätte upp 850:n när den kom. Måtten var identiska med 9000

troligtvis eftersom de knappt hade någon kunskap av FWD och anställde därför en gammal Saab designer tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

A.Sörman
1 299 Inlägg
29 mars 2012
#25
En billig bil å köpa inte så dyr å äga.Sen det viktigaste för min del det går å skruva med den själv.

Å ett par kronor senare så går dom ju jäkligt bra.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 mars 2012
#26
Volvo544special65 skrev:
Rquired skrev:
Det är en Volvo skulle jag tro är det svar som täcker de flesta fall, 850 är en bra bil utan tvekan men eftersom Volvo är ett så inarbetat varumärke i Sverige tror jag att Hisingen i framtiden kan bygga en riktig skitbil och folk hade ändå köpt den "av gammal vana".

Har väl redan provats även om de nu inte byggdes inom landet....400-serien sålde väl t.o.m. bättre än 240 under hela 90-talet. wink

Men rent seriöst så har ju Volvo i stort sett under hela efterkrigstiden varit Sveriges mest sålda bil, och att det gör avtryck 10-20 år senare på begmarknaden är ju inget konstigt, det såldes ju många fler 850 än Fiat Punto om man säger det som så.

Kanske vi får svaret på framtida frågor om vi idag ställer oss frågan varför Volvo V70 är en så populär nybil....

När jag skrev att Volvo i framtiden kan bygga en riktig skitbil och ändå få den såld fanns där en tanke på att detta redan skett, men vågar man skriva ut det utan att någon tar illa vid sig? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
18 043 Inlägg
29 mars 2012
#27
Rquired skrev:
Volvo544special65 skrev:
Rquired skrev:
Det är en Volvo skulle jag tro är det svar som täcker de flesta fall, 850 är en bra bil utan tvekan men eftersom Volvo är ett så inarbetat varumärke i Sverige tror jag att Hisingen i framtiden kan bygga en riktig skitbil och folk hade ändå köpt den "av gammal vana".

Har väl redan provats även om de nu inte byggdes inom landet....400-serien sålde väl t.o.m. bättre än 240 under hela 90-talet. wink

Men rent seriöst så har ju Volvo i stort sett under hela efterkrigstiden varit Sveriges mest sålda bil, och att det gör avtryck 10-20 år senare på begmarknaden är ju inget konstigt, det såldes ju många fler 850 än Fiat Punto om man säger det som så.

Kanske vi får svaret på framtida frågor om vi idag ställer oss frågan varför Volvo V70 är en så populär nybil....

När jag skrev att Volvo i framtiden kan bygga en riktig skitbil och ändå få den såld fanns där en tanke på att detta redan skett, men vågar man skriva ut det utan att någon tar illa vid sig? wink

Alla som inte håller med köper en tidig Volvo 440 eller ännu bättre: Volvo 480... Volvo S40 eller V40 funkar med. Gärna Gdi...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
29 mars 2012
#28
11st av 800-serien är vad man ser per minut här, MINST big_smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
29 mars 2012
#29
F4S4N skrev:
11st av 800-serien är vad man ser per minut här, MINST big_smile

området där jag bor finns det 4st svarta 855:or tror snuten är intreserad av en av dom
eftersom dom jagar efter våran i tid och otid och tittar in och skiter i oss smile

borde dock se ganska stor skillnad på en 855:A som står på plåtfälgar och orginal front
mot en 855:A med R front 17" t5r fälgar med vinterdäck

Kör fort så hinner inget hända...


Sök